由秋入冬,天氣乾燥得不得了,狂搽護膚品也沒用。其實想皮膚滋潤有光澤,應由內開始調理,最簡單莫如多飲滋補湯水。想更進一步,由中醫師處方的燉湯或老火湯,對症下藥,幫你強身健體迎接寒冬。記者:林佩婷攝影:王文忠Model:露比

放大圖片
■客人大可先找陸建南醫師診個症把個脈,再揀合適湯水,對症下藥,不過要另外收費。

■客人大可先找陸建南醫師診個症把個脈,再揀合適湯水,對症下藥,不過要另外收費。

九龍城的陸補軒,驟眼看和一般藥材舖沒甚分別,一列長長的藥櫃,中醫師正專心地替客人把脈。但走入店內,就發現裏面有數張枱仔,客人正在喝的不是黑漆漆的中藥,而是一盅盅燉湯!這些燉湯原來由陸補軒的中醫師陸建南所處方,在舖後的廚房煲製,熱騰騰的拿出來。時值秋冬,不少湯款都以花膠作主打,花膠大大塊,食落有咬口,真材實料。

即日燉湯上埋超市架

陸建南醫師的父親陸順海本身也是中醫, 77年由佛山偷渡來港,先於沙田南北行做幫櫃連中醫,並因為治好病人而打響名堂。「當時有位女士乳腺生瘤,老闆幫佢睇咗幾個月都唔得,我就話不如等我試吓,點知真係俾我醫番好唔使做手術,佢仲送咗塊牌匾畀我。 80年前我接埋仔女落嚟香港,跟住就有中藥行找我跳槽,打理埋參茸部,六年後決定自己創業。」位於九龍城的「國際中西藥行」,初期由陸順海負責中藥部,兒子陸建南打理西藥部;後來福建中醫學院來港招生,陸老醫師便叫兒子報讀, 94年畢業回港更開多了一間藥店,由兒子打理。年輕人創意多,陸建南的想法亦特別多。「做生意梗係要跟時勢,最初開中西藥行,又賣埋化妝品;之後又賣海味; 97年前更開始向超市模式發展,賣埋家用雜貨,增加至五、六間分行。」 97年金融風暴,環境惡劣,陸醫師的藥行也受影響,再次想轉型。「環境差自然要變,剛好有客人要求我哋提供湯水,自己覺得 OK,同阿爸商量後便開始籌備,不過一直未成事;直至 03年沙士,我哋煲凉茶贈飲,年輕人對中藥認識大增,又有人重提湯水供應,終於喺 05年開咗『陸補軒』,除睇症外,每日還有即製凉茶和燉湯,湯方都由我設計,再於店內執藥材燉,可謂半藥半湯。」燉湯一出大受歡迎,尤其年輕人鍾意飲湯但又懶得在家煲。 07年陸建南的妹妹 Winnie瞄準 OL市場,提議將即日煲好的湯水密封包裝於超市發售,更成功在吉之島上架,生意逐步建立起來。或有人問,藥材燉湯是否人人可飲?陸醫師就說他的湯方以老少咸宜為主,材料互相平衡。「例如藥材本身溫燥,就會加養陰滋補藥材去中和;體質虛不受補的,飲藥材湯驚燥,就可以飲啲平和嘅如黨參花膠等。再唔係冬蟲草可以壯內臟、固腰腎、平和補氣。」安排周到,難怪高峯時日賣三百盅。店內每日供應十多款燉湯,不時轉款,分清潤滋補、功能湯水和滋補養顏三系列,原盅燉製保證原汁原味。

放大圖片
■陸順海非常支持兒子的燉湯事業,「每款湯水都老少咸宜,咩體質都啱飲!」

■陸順海非常支持兒子的燉湯事業,「每款湯水都老少咸宜,咩體質都啱飲!」

放大圖片
■一盅盅密封老火湯,供外賣或堂飲。更增加了密封錫紙包裝,方便客人買走。

■一盅盅密封老火湯,供外賣或堂飲。更增加了密封錫紙包裝,方便客人買走。

 

湯水功效冬蟲草燉花膠湯$93

每盅都有 3條冬蟲草,固腰補腎,又啱容易精神緊張人士飲用。

放大圖片

 

放大圖片

 

 

舞茸菇石斛海參鮑魚湯$75

新登場款式,足料,飲落清甜,可提升免疫力,健脾祛濕。

放大圖片

 

放大圖片

 

 

鮑參翅肚湯$65

名字夠矜貴,黨參補氣,魚翅含豐富鈣和鐵質,可防骨質疏鬆。

放大圖片

 

放大圖片

 

 

螺片鮑魚燉花膠湯$57

最受歡迎的招牌湯,用上原隻大花膠,滋陰養顏,更可預防糖尿病及腎病。

放大圖片

 

放大圖片

 

 

陸補軒( 2382 1293)地址:九龍城衙前圍道 94號地下

平靚正$10老火湯 放大圖片
■全因老爸喜愛飲湯,做仔的甘生最後選擇開湯舖。

■全因老爸喜愛飲湯,做仔的甘生最後選擇開湯舖。

兩父子同是中醫的甘老先生和兒子,一開始同時經營中藥店和湯水舖,最後更索性專賣湯水,全因甘老先生愛飲湯。「我本身好鍾意飲湯,自己又做中醫,會加藥材去煲,所以差唔多 80歲身體都咁好!」 03年開始於地舖幫人睇症煲湯,只靠口耳相傳已做出成績,後來搬到尖沙嘴樓上店,地方更大,索性以賣湯水為業。不單止煲湯,也兼賣小菜,好些是功能藥膳,也可補身。除了滋味補身的藥材湯,也有街坊老火湯共七款,日日不同。部份藥材湯更是獨家藥方配製,出面都未必有得飲。「藥材湯有分補氣血、補腰腎等,每朝一個大桶煲足五、六小時,材料同火候都不可和一般家常製作同日而語。好似龜苓湯最少要煲五小時,飲落甘甜、滋陰排毒,最啱煙酒過多人士飲用;海龍海馬花膠湯,補腎養顏;至於響螺雞湯,加入淮山、杞子、龍眼肉煲六小時,不但有明目功效,更可補肝補腎。鹿尾羓湯加入杜仲、巴戟、鹿茸等材料,壯陽補腎,男士飲最好。」

放大圖片
■甘老先生每日親自揀選至靚藥材煲湯。

■甘老先生每日親自揀選至靚藥材煲湯。

至於店內的家常老火湯,每碗更只由$10起,成本平過屋企自己煲。每日有不同款式,其中一款叫「神秘湯」,就看當日在街市買到哪些新鮮材料而定。訪問當日的「神秘湯」是龍脷葉羅漢果豬骨湯,「秋天轉季,喉嚨好易唔舒服,龍脷葉、羅漢果加埋豬骨去煲,化痰又止咳。」甘生更話每款湯都特地調配過,溫而不燥,任何人都合飲,若有問題更可以即席向兩位查問。

龍脷葉羅漢果豬骨湯$18 放大圖片

 

「神秘湯」天天不同,是日的龍脷葉羅漢果豬骨湯,化痰止咳。

響螺雞湯$30 放大圖片

 

加入淮山、杞子、龍眼肉煲六個鐘,明目補肝腎。

海龍海馬花膠湯$40 放大圖片

 

滋陰養顏又補腎,海龍和海馬對去痰火更有療效。

龜苓湯$50 放大圖片

 

有排毒作用,最啱煙酒過多、虛火人士飲用。

粟米紅蘿蔔湯$10 放大圖片

 

加紅棗煲四個鐘,比家常煲的更清甜,十蚊碗,抵。

華豐藥業保健藥療營養湯( 2312 2581)地址:尖沙嘴加拿芬道 33-35號發利大廈 4樓 3號室

話你知鹿尾羓加薑汆水去羶 放大圖片

 

據甘氏兩位中醫師講,其實燉湯和老火湯的功效差不多,可能燉湯逐盅密封燉製,飲落感覺更原汁原味。此外,冬天很多人會買鹿尾羓回家燉製補身,甘老先生就教大家一個秘訣:「就咁煲鹿尾羓飲會好羶,最好先加嚿薑汆一汆水再煲就唔怕嘞。」


■中藥店兼賣滋補燉湯,由中醫處方,功效更佳。

arrow
arrow
    全站熱搜

    stacylife 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()