際遇這回事,沒法說得通,也沒法控制得來,尤其放諸於娛樂圈,你可以忽然一夜成名,也可以一覺醒來成為全港的過街老鼠。

這一點,蕭正楠感受至深。

○二年七月甫出道,便挾着「翻版鄭伊健」之名成為「新人王」,○三年橫掃了當年樂壇所有新人大獎後,卻突如其來由天堂跌進地獄,遭到觀眾、樂迷厭惡,最後還要避走內地,轉陣發展,○八年回歸,改為在無綫拍劇從頭開始。

真的是因為一句得獎時所說的「邪不能勝正」,讓他有這樣的結果嗎?其實,對於今天的蕭正楠來說,都沒所謂了,反正一切都事過境遷,反正那幾年「跌進地獄」的日子,他已有所得着,至少學懂了用甚麼心態來面對自己的工作。

「依家公司畀乜嘢我做,我都會做,乜都去試吓,叫我介紹靚屋,主持《更上一層樓》,我唔識呢啲嘢,講一句對白都有好多專業用詞,NG咗廿次,但我都去試,如果唔係,原來我有一啲字咬得唔正;台慶跳阿拉丁?好呀!我都唔識o架,但可能學咗之後,將來又會有用呢!以前初出道,可能畀人沖昏頭腦沖得太勁,覺得一切都係應該!依家我會好明白,唔係所有嘢都係應該!」

說到底,能夠令自己在不同際遇中過得舒服一些,關鍵只在於三個易明難做的字:平常心。

折翼

蕭正楠讀書時期開始當兼職模特兒,○二年,他因為參加「太陽計劃之優質樂壇接班人歌唱比賽」而簽約大國文化唱片公司,正式出道。他不諱言,那個時候,的確可用「平步青雲」來形容,可惜,這段日子只維持了六個月。

我○二年六、七月出道之後,一切都好豐收,啲人叫我「新人王」,得到啲嘢都好正面。我得過最大嘅掌聲,係喺紅館攞新人獎嘅時候,嘩!全個紅館個個都嘩然為你歡呼,場面好震撼!

我嗰陣同一本周刊做過一個專訪,個記者畀咗對天使翼我影相,然後寫:「希望佢唔會折翼啦!」結果,○三年啲頒獎禮後,我嘅人氣就開始急轉直下,哈哈哈哈!(大笑)

做呢行,唔同其他工,唔順嘅時候,你做乜都係衰,愈落力啲人反而愈抗拒你。

初出道時的經理人李進,於他事業低潮時決定安排他到內地另謀發展。

嗰陣我幫人做演唱會嘉賓,同樣係紅館,但我一上台,得到嘅係全場嘅噓聲,個contrast太大啦!好難受、好難受!百般滋味在心頭,真係攞命o架

我做過代言嘅廣告商呢,喺嗰陣我都聽過有客講:「唉,簽咗個二打六添!」個心乸到呢,好hurt!當時我聽到嘅說話,有咁難聽得咁難聽,一下子啲讚美聲音蕩然無存,冇人解釋得到畀我聽,究竟發生緊乜嘢事,嗰陣我真係好迷惘!

勇氣

○四年,就在蕭正楠人氣下滑的時候,他患上癌症的父親離世。「當時好似一下子乜嘢唔好嘅嘢都嚟晒咁,感覺都真係……」他忽然沉默下來想了想。「我諗我當時應該係有抑鬱症。」

我喺阿爸身上學到嘅,係勇氣!佢有cancer好多年,由鼻咽去到肝,然後又唔知去到邊,一路係咁去醫,但都冇喺我哋面前呻過半句,反而係一直畀你睇住佢點撐個病,佢真係好犀利!我有個咁嘅爸爸,我係好proud of!好OK!

○二年挾着「新人王」之稱出道,跟同期的麥浚龍曾傳過不和,都事過境遷了。

佢做監倉公務員,我哋一家人都係住政府宿舍,佢調去邊,我哋就搬到去邊,大欖、小欖、荔枝角收押所、大嶼山,連赤柱我都住過!哈哈哈!佢雖然賺嘅錢唔多,但乜嘢都會先為我同我妹着想,我哋鍾意食乜就帶我哋去食;想睇戲呀?就帶埋我表弟,四個人坐兩張櫈,當時嘅日子真係好開心!

正因為我阿爸咁錫我哋,所以喺我○三、○四年,事業最唔順利嘅時候,我真係唔想再答記者嘢,我答乜都會畀人寫衰——當阿爸阿媽日日都喺報紙度睇到個仔畀人鬧,佢哋會點諗呢?我冇辦法想像到我身邊嘅人可以點去承受呢啲嘢!

當時我睇住阿爸嘅病愈嚟愈嚴重,我自己又搞成咁,我鑽牛角尖鑽得好犀利,好驚見人,成日匿喺屋企,希望啲衰運快啲走。

○三年初頒獎禮後,蕭正楠人氣大跌,推出的專輯名字,似在透露他當時的心事。

避走

結果,唱片公司眼見他的受歡迎程度兩年來一直每況愈下,惟有安排他避走北京,到內地再謀求發展。

返內地發展,呢個係Franky(當時經理人李進)嘅決定。我當時唔明點解要踢我返內地,好似放逐我咁!但後來諗番起,其實Franky呢個動作,真係救咗我!至少我返去,香港啲傳媒唔會再有point寫我,咁我依家真係匿埋嘞,OK?二來,我要重新面對新環境,都可以話療傷。如果我嗰陣冇去北京,繼續留喺香港,我唔會有重新出發嘅機會,可能會好頹,頹頹吓搵到其他啱嘅機會就會離開呢個圈,或者搵到個啱嘅人結埋婚都唔定,會係另一種生活。

○四至○八年,我一直喺北京居住,總共返嚟香港唔夠一個月。夏天熱到爆炸,冬天又凍到落晒雪——不過我嗰陣每次落雪,我都會攞張櫈仔坐喺個窗邊睇,都係另一種感受。

至於工作,其實嗰幾年我都唔肯定自己會點,五五波,都有內地公司簽我出過唱片,但拍劇嘅工作就唔可以話係好,拍咗啲劇都冇播過,啲人根本一直唔知你搞緊乜,好似當咗你消失咗咁!

《法證III》陳茵媺露bra一幕成為全劇焦點,蕭正楠說:「拍嘅時候,廠啲冷氣太凍,大家只係想快啲完成,畀Aimee着番衫, 結果都差不多一take過搞掂!」

就係咁,喺嗰邊住到後期,我都忍唔住要為自己焦急,所以嗰陣同唱片公司滿咗約,我都冇再續,好彩我做歌手時認識咗何麗全,我哋間中都會互通電話問候吓,當佢知我滿咗約之後,就問我有冇興趣入TVB拍劇,咁我就返咗嚟。

領悟

經過那些「從天堂跌進地獄」的洗禮,再經過那些避走北京的日子,蕭正楠說,○八年回流香港入TVB拍劇時,他對工作的心態已經完全不同了。

我喺北京住嗰幾年,唔可以話冇得着。嗰邊有好多嚟自唔同地方嘅人去尋夢,我識咗好多呢啲人,佢哋啲日子過得好苦,好多時都唔夠錢用,可能打開個銀包,裏面只係得嗰幾十蚊,食埋個飯,都只係夠飲多兩支啤酒就要返屋企,但佢哋依然好努力、好enjoy,只要心裏面團火未熄,都一路去追,一有少少收穫,就會覺得踏出咗人生第一步,好正面!然後我就諗到自己,比起佢哋,我都唔係咁差啫,人哋都可以咁開心,點解我又唔得呢?

○三年,蕭正楠(右二)曾拍《戀愛自由式》,當時他只覺拍劇很辛苦。

返嚟TVB拍劇,我當以前啲嘢冇發生過,一切重新開始。最初我都冇乜機會o架,可以話係公司最少產量嘅一個演員,比起好多同事個個都話一部接一部,仲話排到之後半年期,我成日都冇嘢開,都驚驚地o架!不過好彩我之前喺內地出過唱片,我仲可以靠登台做我主要收入。

而更好彩嘅係,之後我遇到小青姐(監製梅小青),我真係要多謝佢!由《宮心計》、《公主嫁到》、《法證Ⅲ》,然後到《當旺爸爸》,佢都一直畀緊機會我,而且仲一部比一部多戲份!

最近,我仲終於嘗試到一次過要拍兩齣劇嘅滋味,好攰,但我又好享受呢種感覺!希望我之後都係咁平坦,我依家只係想一步一步咁去做,安安穩穩做好自己,始終我今年已經三十四歲,我唔使再爆上去,我已經過咗嗰種心態。

蕭正楠於《公主嫁到》內的大駙馬角色,播出時受到網友激讚。

陳氏密語

訪問期間,蕭正楠坐在我的旁邊,一直以六四或七三面口對着我,我看着看着他說話時的眼神表情,方發覺他的五官長得很標致,加上那些小爆牙,原來樣貌像極了早前因拍《法證Ⅲ》而傳他力追過的陳茵媺(Aimee)!「係o架!有人將我同Aimee個樣拼埋過一齊,都話我哋係孖生公仔!哈哈哈!」

雙陳戀還未承認時,蕭正楠曾被傳跟陳豪爭Aimee。

那是否真的有追過Aimee呢?「佢真係一個好sweet嘅女仔,又鬼鬼地,講嘢又唔正,真係幾cuteo架!其實我同佢之前只係喺公司行開行埋打過招呼嗰啲同事。都係到拍《法證Ⅲ》時,我同佢同埋祥仔因為日日見,開工又一齊,食飯又一齊,我哋先開始熟絡啲,一team人都會好照顧對方,但你話furthermore嘅嘢,我真係冇諗囉!或者,嗰陣因為傳緊阿Mo(陳豪)追佢,啲傳媒見阿Mo好似仲未出手,先搵我嚟催促吓啩!哈哈哈!佢哋最後都喺埋一齊,我覺得呢個緋聞傳得幾開心o架!」

之後跟阿Mo見面沒有尷尬嗎?「冇!點會呀?我同阿Mo拍《公主嫁到》時已經識,依家拍《天梯》仲多咗傾偈,不過話時話,我同Aimee個樣似孖生,唔怪之得阿Mo對我咁好啦!哈哈哈哈!」

哦!明白晒!

arrow
arrow

    stacylife 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()