面對面

願時代仍為我留了座 錢小豪

對錢小豪,不同年代的人,感覺壓根不同:
六七十後,當他是功夫巨星:「靚仔過佢細佬錢嘉樂好多!」;八十後的,都看過《大頭綠衣鬥殭屍》( 93年無綫劇集,女主角鄭秀文);至於九十後,則大多只知錢嘉樂,而我不知道錢小豪是誰……
今年,錢小豪因為麥浚龍套《殭屍》回歸香港影壇,被人形容成「翻身之作」,快滿 52歲的他這麼看:「香港節奏快,耐冇出現,人哋就當你唔死都實係好兜痞喇,實係好恨翻身定喇……其實我又真係唔恨翻身,重點係,我唔覺得自己死過吖嘛!」
10歲學功夫、 13歲打擂台、 15歲簽邵氏、 16歲做電影男主角、 27歲已經買得起 2,800呎半山樓養起全家八口人,賺夠去追賽車夢;試過同一時期踩住拍五套戲;亦試過兩年沒工開;曾經仗義擊退劫匪得過好市民獎,亦因為偷拍女人裙底上過報紙港聞版;離過婚又再婚,一個兒子不相往來,與另一個兒子卻整天釣魚踩單車黏在一起……
我們看錢小豪,是娛樂版上的一紙花邊,高低沉浮,風水輪流轉。
錢小豪看自己,則是一首跨時代的樂章,每走一步就是一個篇章,一頁也不能少,重要的是,時代變了,人,還在。

27年後

訪問前不久,剛好遇上電影台重播《殭屍先生》。電影出品時是 85年,那年頭錢小豪年輕帥氣,總是道長林正英最醒嗰個徒弟、跳跳紮避殭屍,總是不費吹灰之力就吸引到電影裏的富家大小姐李賽鳳或是李麗珍……鏡頭一轉,來到 27年後、麥浚龍的電影公司裏,錢小豪伸直左臂、眯起雙眼,正在努力讀着我遞給他的名片:「最衰隻手唔夠長……唔係就唔使戴老花眼鏡都睇到……」
錢小豪這次在麥浚龍的《殭屍》裏演過氣潦倒的殭屍片巨星,他說殭屍片是真的過氣,但是他卻沒有別人想的那麼潦倒:「宣傳完呢套戲,導演章國明(又是一個老名字, 80年代新浪潮導演之一)請我去幫港台拍廉政公署電視電影,個角色係副署長,之前都幫港台拍《火速救兵》,又係做高級消防隊長,以前入行做極都係徒弟仔,年紀大咗,連職位都高級啲!」

 

出道 35年,經歷過國語片年代、武俠年代、警匪年代、和最風光的殭屍年代,二千年港產片沒落,跟着時代腳步北上闖,這次回歸是為錢還是為翻身?都不是:「翻身嘅大前提,係要死過至得。咁我又真係覺得自己未死過吖嘛……我去台灣、去大陸、去菲律賓,一直冇停過拍戲。的確,係冇以前咁風光,但係你哋以為我恨,其實我又真係唔恨做男主角、我都唔需要下下影相企中間。我 15歲入邵氏、 16歲第一次做男主角,人哋踩緊板溝緊女時,我就黐緊頭套吊緊威吔,同一時間踩住五、六套戲,每日唔係清水灣片廠、就係邵氏同嘉禾……錢我搵到,但係錯過嘅嘢,有錢都買唔番。」


麥浚龍新戲《殭屍》請錢小豪扮錢小豪,演個放不下過去風光的過氣演員:「你哋覺得我放唔低,其實我從來都當自己係演員,冇咩放唔低。」 

79年一出道就是男主角, 85年的《殭屍先生》再把錢小豪的事業推向更高峰:「每日都喺片場過,有咩咁風光?高又好,低又好,都係經歷。」 

洛奇精神

《殭屍》導演麥浚龍到底用多少錢請得動錢小豪,他說合理市價而已,自己從來就不是用權或者是用錢就能使得郁的人:「 Juno三十歲唔夠,凝聚到我哋一班五十歲以上嘅演員,係因為態度。佢處理一套電影嘅態度正確,唔係招招積積、用錢大你……我哋呢啲十幾歲開始出社會做嘢,有咩未見過?有咩大到我?重點係令我服!」
63年在香港出生,錢小豪的父親在荷里活道經營古董包裝運輸生意,母親做父親的賢內助,六兄弟姊妹於是自顧自,都是自找出路:「我排行第五,二年班已經開始自己坐電車,由北角健康村坐到去中環高主教返學,十歲跟住樓下嘅師傅冼林旭學大聖劈掛,嗰陣時,每朝五點起身、跑步跳繩,八點返學瞓勻全日,放學就返館操拳,操到夜晚 11點返屋企瞓覺,讀書成績貫徹始終全部紅雞蛋,但係打拳就成日贏。 15歲入邵氏武術演員訓練班,上咗兩個月堂,就俾導演張徹揀去做咗演員,咁就簽咗約。」
16歲,就被當年的「百萬大導」張徹看中,月薪 500,拍戲日薪 80,第一部電影《少林與武當》片酬已經頂得普通工人一年人工,錢小豪說起來卻是輕描淡寫得很:「做人要開竅,我好彩係早開竅。 13歲打拳時,喺百樂戲院睇咗套《 Rocky》,影響一世。 Rocky精神,唔係要贏係要有鬥志,對住世界拳王都可以企到最後一個 round,我哋打拳嘅人成日都話,唔怕輸嘅人才最好打,我就係唔怕輸嗰個。到咗 16歲拍戲,邵氏入面咩紅星未見過?紅得兩年就銷聲匿跡嘅有、半紅不黑俾佢捱到𠵱家都有,我十幾歲已經開竅,演員壽命有限,你今日紅,聽日分分鐘冇人識,風光呢啲嘢捉唔住㗎,名氣同地位,一早已經睇得淡然。」


93年錢小豪加入電視台,與鄭秀文合拍《大頭綠衣鬥殭屍》:「啲高層耍官威,我使乜埋佢堆。我忠於自己,所以再冇返電視台。」 

錢家六個兒女,排行第五的錢小豪與排行第六的錢嘉樂差兩歲,感情最好:「以前係咁,父母要搵食,兄弟影響仲大過父母,嘉樂學拳、入行同鍾意賽車都係因為我。」《蘋果日報》圖片 

手足情深


94年曾經擊退劫匪做過好市民, 00年卻因為超市偷拍裙底被控遊蕩罪,當年上庭陪在身邊的丘倩鳴,翌年與錢小豪結為夫妻。《蘋果日報》圖片 

就算是個人興衰拎得起放得低,但是當有個比較對象,恐怕難得多吧?錢嘉樂是錢家排行第六、最小的兒子,從小跟着錢小豪學拳、做武師入行,想當年錢嘉樂外形和星途亦被比下去,若干年後,錢小豪跟着香港電影一起沒落,卻輪到錢嘉樂影視雙棲、交遊廣闊,連演唱會都話有得開,仲唔係風水輪流轉?仲唔輪到哥哥眼紅弟弟?
「傻啦,兩兄弟從來好感情,佢得到嘅,我從來唔會心理唔平衡……嘉樂至細就係有計劃嘅人,做嘢專注啲、性格隨和啲、講嘢都叻啲,所以佢喺電視台做得耐、朋友多、做主持講句嘢都好笑過人。我唔同,隨意得多,脾氣都大啲,我唔服,唔使旨意我留低……所以你見㗎,有啲電視台我拍完就再冇下次。」
93年,錢小豪在無綫拍過幾年電視,最出名的是與鄭秀文演一對的《大頭綠衣鬥殭屍》, 96年以後離巢,果然再沒回過電視台:「我哋學功夫,一定要尊師重道,一定要以德服人。嗰陣時喺電視台,有啲高層唔知係唔係喺 office坐得悶……走落嚟廠耍官威,叫我醒醒定定聽聽話話喎。喂,係我紅你至搵我返嚟、貪我啲劇賣埠啫,同我玩呢套?……我梗係唔睬佢啦!呢啲地方冇下次我唔驚,最驚係二千年真係去到邊都冇戲開……我細個喺邵氏見得多,以為今次真係輪到我玩完,原來係成個香港電影業衰落,唔只我、係全香港電影人都冇工開。錢我有,廿幾歲已經帶住一家八口由健康村搬到千呎屋,未夠三十歲又再搬上半山,但係鬥志嗰幾年真係冇乜,直到 03年細仔出世,連我都有埋新生命,同導演張之亮決定,一齊上咗大陸闖。」

兩種父子

二千年的事業低潮,錢小豪說也有得着,除了終於告別困在香港片廠不見天日的生活、能在內地走南闖北開拓眼界外,最珍貴的是,第二次做爸爸,總算能靜下來陪在老婆丘倩鳴身邊,沒有錯過每個重要時刻。是的,相比和郭秀雲的三年婚姻、和改名改姓無數次關係冷漠的大兒子錢麒夫,完全是兩種父與子。
「阿仔(細仔)今年讀六年班,我今朝先至車完佢返學,兩父子感情好好,不過最近開始有變囉……大個仔啦,叫佢錫啖都耍手擰頭喇,好彩,佢嘅成長過程我冇錯過,大個仔有大個仔嘅玩法,𠵱家最多係陪佢踩單車同釣魚。」
五十歲,電影拍少了,生活享受多了,錢小豪說,前些年,生活重心圍住兒子轉,最近兒子長大,多了時間和太太相處,不久前還走去白沙灣上青少年的風帆班:「全部同學都係十歲八歲嘅鬼仔,得我一個四十幾五十歲……以前後生冇得揀,𠵱家我想做嘅嘢好多,等個仔再大啲,我想帶老婆拍番拖,去多啲地方旅行,見多啲個世界……太太好好,我脾氣咁大,忍咗我咁多年。」

 

90年與郭秀雲結婚, 93年離婚,錢小豪說兩公婆關係惡劣到,連見兒子都要遞紙申請。原因?他連說三次:「唔知道!總之我冇對唔住佢……佢?我唔想講人。」
00年,捲入超市偷拍風化案時,與丘倩鳴結婚。兩段婚姻、兩種關係,兩個兒子,錢小豪說,悟出一個道理:「以前放唔低,唔明白點解自己個仔都冇得見,但係做人嘅嘢,你唔放手,痛苦嘅係自己。感情,唔係搓波一樣,你打出去個波會彈番嚟。感情都需要有理智,應放手時,就要放手。」


90年與郭秀雲結婚, 93年離婚後與母子倆都少來往:「同大仔冇見面都成年幾,佢冇事都唔會醒起打畀我,我對佢嚟講係 contact list上一個人名啫。」《蘋果日報》圖片 

與丘倩鳴生的次子今年讀小學六年級:「我從來唔打仔,係佢朋友,專背住老婆請佢飲汽水、帶佢玩,老婆好就我,但係永遠唔會放過個仔。」 

撰文:朱小博
攝影:范仲良
形象: Bryan@the Flaming
服裝: TAKEO KIKUCHI, TK, BOYCOTT

arrow
arrow
    全站熱搜

    tvb4life 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()