Health

動 L不求人 自製中藥髮寶

2010年06月25日

依家流行中藥護髮,成日見到啲中藥護髮廣告都令人幾心動。不過自從知道某隻大陸中藥洗頭水用了 1/3收入來賣廣告,立即令我打退堂鼓。廣告開支咁高,仲有幾多錢放入藥材度 o架!中醫師話我聽,其實不少外用方法都可以護髮,甚至令脫髮再生,成本平過一支洗頭水,唔使靠人都可以「動 L」。




頭髮話明係三千煩惱絲,梗係多嘢煩啦!中醫師葉英良(右)話,脫髮男女都有,根據中醫古書《黃帝內經》記載,女士 35歲就會開始脫髮, 42歲開始長出白髮;男士則 40歲開始脫髮, 48歲出現白頭髮。以上歲數當然未必適用於現今所有人,但可見女性會比男性早出現白髮。
「中醫認為,『髮乃血之餘,血盛則髮潤,血衰則髮衰,血熱則髮黃,血敗則髮白』。身體質素差,血液循環欠佳,自然出現種種頭髮問題。因此要處理脫髮白髮,一定先要改善體質來治本,之後再利用外用的美髮方法刺激毛囊來治標。只要毛囊尚未枯死,一定可以令頭髮再生。」
葉醫師又話,皮膚都可以吸收到中藥的藥效,不過份量要比較多。平時內服的中藥一般 3錢即可,外用就要 5錢先夠力!佢仲推薦了以下 4個簡單易行的外用方法,雖然係由女 model示範,不過男女均合用!

4大護髮
薑酒搽頭

最平最方便
最平最方便

做法:以薑片、薑汁、薑酒或薑水塗於脫髮部位,待 15-30分鐘後洗去。患處會變紅及有發熱感。
葉醫師話,生薑(即平時煮食用的薑)中的薑辣素、薑烯油等成分,可使頭部皮膚血液循環正常化,促進頭皮新陳代謝,活化毛囊組織,有效防止脫髮、白髮,刺激新髮生長。「當中以薑酒(右圖)最見效,因為酒本身有刺激毛囊的作用,所以有啲人搽白蘭地酒生髮都得 o架!薑酒唔難整,以 1份薑、 5份米酒,浸半個月就用得,而愈陳年效果愈勁啦!」

中藥焗髮

美髮兼防脫髮
美髮兼防脫髮

做法:何首烏、熟地、菊花、桑寄生、當歸各 5錢,加 4碗水煎 30分鐘(水量可因應頭髮長短酌量加減),隔渣取藥液,待藥液變暖時將之搓勻頭皮及頭髮,並用毛巾包住焗 15-30分鐘,焗完過水洗淨。此方也可平日用來洗髮。
何首烏有促進毛髮生長的功效,更能養血,令白髮變黑。葉醫師表示:「外用護髮中藥的功用,主要是刺激毛囊生髮及強化髮質,好像這款焗髮水,何首烏、熟地是補肝腎藥,其他如菊花能清熱、桑寄生可潤髮,對整個頭皮及頭髮都有滋潤作用。」但注意焗髮時藥液不可太熱,而且一個星期用 1-2次已足夠。

頭部刮痧

做法:用刮痧棒(右圖)的尖端,從頭頂中間的百會穴起,以放射性刮法,由內至外,由上至下,全頭刮拭。
刮痧唔係一定醫傷風,亦唔一定會見紅。例如用呢支刮痧棒刮頭,最多有微痛感,葉醫師話刮得多連樣都靚啲!「頭部刮痧的原理是促進頭部血液循環,刮痧棒只得一個受力點,壓力大,效果更強!頭上是五官經脈匯聚的地方,每天都用刮痧棒刺激經絡,刮完會覺得個樣都精神啲!」不過頭皮嬌嫩,不可猛刮,一日刮 15-30分鐘就足夠。刮痧棒可於國貨公司購買,約$50一支。

 

百會穴
百會穴

護髮兼美容
護髮兼美容

梅花針敲頭

用法:將梅花針(又名:皮膚針)輕輕敲打脫髮部位約 15分鐘,但忌暴力敲打,應以輕快手法敲打即可。注意此法可能會有極微量出血,每天敲打 1-2次。
葉醫師話,梅花針專針對禿頭,尤其是斑禿(即鬼剃頭)。「我有個女病人禿頭了一段時間,堅持地敲了近兩個月梅花針,終於開始生番頭髮!」
梅花針的原理是透過對頭皮的淺層刺激,激發經絡功能,令失去濡養的毛囊重新得到活力而再生髮。「即使是癌症病人接受化療而禿頭,敲打梅花針都有用。因為佢哋正正係因為身體機能差,養分輸送不到頭皮而脫髮。」梅花針於國貨公司及醫療用品店可買到,價錢約十多元一支。每次用後須清洗消毒才可再用。

 

禿頭必用
禿頭必用




夏|日|脫|髮
要飲薏米水




葉醫師話,頭油多的人不應服用補肝腎的中藥,反而應先着手控制頭油分泌。「頭油多即係身體多熱多濕,咁就應該食多啲清熱去濕中藥,例如薏米、茵陳、雲苓、白朮。平日飲食都要清淡啲。」

arrow
arrow
    全站熱搜

    stacylife 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()