創業通

 

當一架私家車報銷後,破舊的曲軸、車胎、軚盤等,除了送到劏車場當廢鐵外,還有其他選擇嗎?在創意無限的設計師手上,廢鐵也可以重生成為精美又實用的產品。像今年28歲的阿基,09年與30出頭的Telly及2位拍檔,兼職成立ATB Auto Art,打環保社企的旗號,將廢棄的汽車零件製成每套過萬元的高檔傢俬,深得車迷和中產人士喜愛,現時月賺約3萬元。

 
記者相約到阿基及Telly的工場內做訪問,甫進內便見有兩套枱凳,阿基叫記者試坐由軚盤造成的凳,記者坐後表示並不很舒適,阿基聽後笑着說:「好多客都係車迷,見到張凳由軑盤造成,即刻要訂,唔會理坐得舒唔舒服,呢款凳好受歡迎。」工場內還放了一批新製作完成的茶几、椅及燈等家具,全部走重金屬路線,原來這些家具的組件,有不少來自Audi、BMW等的名牌車的曲軸、break碟等零件,「有客人撞車、維修或換車,會將唔用嘅零件交畀我哋造傢俬;亦有車廠搵我哋用舊零件整枱凳做展覽,好似面前呢一set,就係幫BMW整。」 ATB的工場,其實位於一所西貢的村屋內,2樓由Telly租住,3樓則是創作大本營,場內四圍散落無數油漬斑斑的汽車組件,「我哋收咗啲汽車零件返嚟,會研究點樣組裝,砌件傢俬出嚟。所以即使做同一款凳,因為每次零件唔同,可能會有所不同。」他們想好設計概念後,便找師傅組裝,這亦是ATB社企概念的一部分,「我哋會同車行合作,將零件交畀車行師傅組合成傢私,幫助一班面對行業式微嘅金工師傅。」每套傢俬包括1張枱及2張凳,按需要的零件及造工的複雜程度,收費3萬至4萬不等。由預訂至起貨,需時1個月,屬限量產品,每月只能生產約2至3套,加上售賣其他由汽車零件製成的座地鐘及枱燈等,扣除所有成本,月賺約3萬。

瞄準汽車廢鐵商機
過往搞環保工業,主要將回收的廢料重新製成原材料,但近年不少設計師反其道而行,直接用廢料「升呢再造」成新產品,《創業通》以前介紹過banner布料袋、不織布人字拖、鋁罐機械人等均屬成功例子。同屬理大出身,及任職設計師的Telly和阿基,看準了廢鐵再造的商機。「喺09年,我哋有次經過九龍灣嘅車房,見到條鋼條好靚,我哋問啲師傅係咩嚟,同埋拎去邊,佢哋話呢條係汽車嘅曲軸,仲話會搬啲零件上車攞晒去掉。我哋後尾上網查過,全香港每年有8千萬噸廢鐵俾人丟棄,當中有唔少係嚟自私家車,其實啲汽車零件好靚,丟棄太浪費,於是開始計劃用嚟設計新產品。」 Telly等人反覆商量後,認為用汽車零件造傢俬非常可行,「所有齒輪、車軸等都係由精鋼製造,非常堅固,清除鐵鏽之後,好適合做傢俬。」於09年開始,他們走訪新界的劏車場,物色汽車廢料,「最初我哋唔知價,畀成近1千蚊先買到一支Audi車軸,後來去得劏車場多,同負責人熟咗,2百蚊就買到一竹籮廢鐵,裏面立立雜雜,有唔同嘅汽車組件;亦有同屬社企嘅豐盛車房合作,可以平價搵到寶馬、法拉利等貴車嘅廢棄零件。」

客人Cherry
08年我喺一個循環再造的家具展認識Telly,因為我先生係香港小型賽車錦標賽冠軍,我哋都好鍾意啲汽車零件傢俬,覺得好有品味,我哋買咗套車軚凳連枱,雖然價錢高,但作為一件藝術品都物有所值。

尋找車行師傅代工
舊車零件是精鋼所造,極度堅固,當要進行鑽孔及焊接時,他們必須找車行師傅代工,「我哋行勻全港,先搵到間有技術、又肯支持我哋個環保理念嘅車行合作。但有啲師傅未必明我哋個設計,所以成日要去師傅度同佢哋溝通。試過到咗起貨期,有位師傅連人帶零件唔見咗,要走上門先搵得番,原來佢因為造唔切套傢俬而玩失蹤。」他們是創業初哥,不少產品因應客人意見而修改設計,「試過有客人喺屋企做家務,唔覺意撞跌咗張枱打爛塊玻璃,我哋先發現張枱嘅底部要擴闊先企得穩;又有客人買咗張枱唔夠一星期就話生鏽,原來佢個菲傭用水清潔張枱,搞到生鏽,我哋除咗上門幫佢除鏽外,仲提醒客人,保養傢俬只需掃塵及用碧麗珠清潔。」傢俬產量少,他們主打中產及車迷客,Telly說:「朋友介紹我去寶馬會等車會,及小型賽車場等車迷聚集地,車迷圈子細,好快將產品傳開,原來好多約30歲嘅中產車迷對汽車嘅upcycle傢俬有興趣,客人男女比例大概6:4,以單身人士或情侶為主,家庭客反而冇乜。因為鋼鐵傢俬,的確唔係幾適合有細路仔嘅屋企,但未婚或年輕夫婦,會好捨得花錢買。」

參加比賽增加曝光
雖然在車迷圈子內揚名,但市場推廣做得不足,結果頭一年ATB並無利潤,幸好他們去年11月參加了由中大舉辦的「社會企業挑戰賽」(HKSEC),並順利勝出,除得到約20萬元的獎金外,最重要是大大提高到知明度。「今年3月贏咗比賽後,多咗好多機構搵我哋搞展覽會,4月BMW請我哋去佢貨倉搵舊車零件造傢俬,要嚟做展覽,仲舉行埋慈善拍賣,籌到約3萬蚊。」現時ATB經已成為各大社企展、環保展、家品展,及大學和中學講座的常客,幾乎每月1次,展覽收益每次約1萬元。此外,HKSEC更經常邀請Telly和阿基出席商務酒會,帶來新客源,「透過酒會,有室內設計公司向我哋訂家具做裝飾;亦有銀行同我哋訂約3百個相架做紀念品,相架係由一班車衣女工縫製嘅汽車座椅皮,及回收極力子片製成。」見參加酒會有成效,未來Telly打算照辦煮碗,增加客源,「嚟緊2月,我哋會喺中環舉行一次酒會,收約$200入場費,畀唔同公司嘅人碰杯傾偈,相信入面會搵到我哋target嘅公司同中產客。」

開業成本
租金:$9,000(2按1上)裝修:$10,000 材料:$10,000 機器:$15,000 物流及雜費:$1,000 總計:$45,000

每月收支
租金:$3,000 物流:$1,000 人工:$30,000(4人)師傅代工費用:$7,000 營業額:$70,000 盈利:$29,000 ATB網址:http://atbautoart.com

社會企業挑戰賽
阿基和Telly於去年11月參加由中大舉辦的「社會企業挑戰賽」(HKSEC),當時ATB已營運1年多,比大部分的參賽隊伍有更多實戰經驗,加上產品可為客人度身訂做,非常具獨特性,令他們順利勝出比賽。成為勝出者能得到約20萬獎金外,最重要是學懂何營運一盤生意及增加知名度,「入面有一班專家,教我哋搞社企嘅技巧,令我哋識得計算同控制成本,唔會一味講環保。其後我哋多咗好多展覽機會,吸引唔少客人搵我哋合作,成功回本。」

社會企業挑戰賽
舉辦日期:每年約11月至3月參加資格:3年內就讀指定大專院校(包括進修課程)的學生查詢:3493 1967 ####


ATB的工場設於西貢的村屋,工場內擺滿汽車曲軸、齒輪、極力子等零件,阿基和Telly會研究用各款零件製成傢俬,如圖中他們正構思用汽車座椅皮來製造座枱燈。


零件經由阿基及Telly初步處理後,便交由車房師傅改製成傢俬。


由車頭燈改裝成的座地燈,售$15,000。


座位的軟墊是由汽車座椅拆下的皮,再交由製衣廠女工縫製而成。


茶几及凳都是由車鈴、曲軸及齒輪等部件組成;茶几的玻璃部分,則是外購的強化玻璃,1枱連2張凳,售3至4萬。


套裝枱凳,可換上軚盤凳,由於外形突出,十分受車迷歡迎。


枱中央位置可以着燈。


Telly用引擎零件,加上亞加力膠及強化玻璃,製造精美的辦公枱,及用上汽車坐椅來造凳,枱連2張凳約售4萬。


ATB現時除透過網站售賣傢俬外,還四出參加展覽宣傳。


創作比賽勝出後,Telly經常出席各大酒會,尋找新客源。圖為12月參加的慈善酒會。


Telly最近和阿基研究用極力子片製作相架,這款相架售$200至$300不等。


阿基(左1)和Telly(右1)勝出比賽後,令ATB提升了知名度。

arrow
arrow

    stacylife 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()