創業通

 

朱古力令人想起開心和浪漫,對28歲的Crystal來說,更是滾滾財源,因為她開設的Chocolat-ier朱古力專門店,以較平價錢出售歐洲高級朱古力,令這類高級食品更加親民,成功吸納一班OL、家庭及公司客,月賺達20萬元,難怪Crystal說:「一粒朱古力能解千愁!」

 
記者於上年暑假行經尖沙咀gi商場地下,見到一間朱古力專賣店,面積不足100平方呎,惠顧的人不多,記者心想:「呢間鋪一定做唔長,都係搵過第二間做訪問。」事隔大半年,這間店果然消失了,記者自以為眼光獨到,誰知前2個月上網看到幾個人氣美容、旅遊blogger 在寫有關朱古力的食後感,介紹一間位於尖沙咀K11的朱古力專門店Chocolat-ier,記者見幾得意,便到實地視察。
這裏約100平方呎的counter,似曾相識,老闆Crystal說:「我哋由gi搬過嚟,你可以隨便試食,食到邊隻味啱先買。」Crystal很好客,不斷叫途人試食,食完不買也不會黑面,加分!記者今次走漏眼,這小店不單只沒有執笠,還月賺20萬。
Chocolat-ier專賣來自英國、比利時等歐洲20款口味朱古力,以自助夾糖形式售賣,每100克賣$89,主要走中產路線,價錢看似有點貴,但相對賣$10或以上一粒的高級朱古力而言,這是親民價,「由於gi個場以年輕人居多,唔係幾中我哋嘅target,今年6月知道K11有位,就轉場試試。」由於K11多名店,客源廣,包括OL、遊客及家庭客等,命中率大好多。

自助夾朱古力
現時Chocolat-ier以自助夾糖形式售賣歐洲高檔朱古力,每100克售$89,老闆Crystal說:「試過有個男仔每日都落嚟K11店買100克朱古力,最初我以為佢暗戀我,點知佢真係好鍾意食朱古力,亦啟發到我咁樣每次買100克好貴,我之後加咗每次買200克只係$139。」

失意時愛上朱古力
Crystal於2005年畢業於中大酒店及旅遊管理學系,她曾到美國康乃爾(Cornell)酒店管理學院交流,畢業後再修讀水療總監管理課程,創業前她任職水療發展工作,協助廣州花都喜來登酒店(Sheraton)、W酒店及成都瑞吉酒店(St. Regis)等成立水療設施,「09年時有段時間好唔如意,我勁唔開心,有次行開Spa展覽時,買咗支法國護膚品牌Sensation Chocolat嘅朱古力沐浴露嚟試,啲可可味好醒神,沖完後心情好咗好多,仲啟發我開朱古力店嘅念頭。」加上Crystal在美國交流期間及英國旅行時,見當地十分流行食朱古力,「讀書時去英國旅行,發現火車站好多朱古力店,覺得價錢唔貴又好好食,我影低咗相。當我有構思開Chocolat-ier,即該搵番啲相出嚟,check吓朱古力係邊間廠出,然後上網同佢哋聯絡,廠方好快喺兩星期內回覆,見gi嘅租金只係$15,000,我就租咗gi開店。」

節日推出禮盒包裝
在gi死守了4個月,Crystal開始另謀散貨出路,「我主要賣Biteb! Gourmet Collection英國品牌朱古力,答應咗間廠每年攞5千公斤貨,否則唔可以用批發價入貨,兼冇得喺香港獨家售賣。但gi以年輕客人為主,消費力一般,每個月收入同支出最多打個和,所以要搵其他途徑散貨。」上年12月Crystal便花了$15,000租了淘大商場攤位做聖誕展銷,單是9日展銷期,賺了5、6萬元,為Crystal打了支強心針。「證明以大眾化價錢賣高級朱古力係有得做,第一次做展銷冇經驗,冇為聖誕節特別入啲具節日氣氛嘅禮盒;之後情人節我訂咗啲比利時Chokito禮盒裝朱古力,有心形罐、紅唇圖案等,每pack賣$188,好受情侶歡迎,好多男仔都臨急抱佛腳,呢類貨就最方便。展銷亦帶嚟唔少熟客,之後專程去門市幫襯。」吸取過經驗,今年聖誕,Crystal將會提供大量禮盒裝及禮物籃供客人訂購。

爭取公司回禮市場
其後轉了場,反應好了不少,但只靠一間店要賣5千公斤朱古力,則十分困難,「今年我請多兩個全職幫手,一個做marketing、另一個sales負責行街搵客負責批發,因為Biteb! Gourmet Collection嘅朱古力係散裝夾糖形式,所以包裝上好有彈性。」目前Crystal會批發到高級住宅及公司,包括Queen's Garden、獅子會等,「自從喺K11開業,多咗 walk in嚟問,好似問可唔可以幫佢哋喺包裝上加logo,用嚟送畀啲客。」另外,她亦接婚宴客做回禮禮物,只需$1,000包括15圍酒席禮物(約180份),每份禮物有約6粒朱古力及包裝盒,而且有專人到場set up。「我會搵店員喺鋪頭pack包裝盒,我自己親身或者搵店員去現場set up,逐張枱放上回禮禮物,通常1個鐘內搞掂。婚宴客我哋會計落批發,所以為起每份都唔使$6,回禮禮物係我哋嚟緊想打嘅市場,始終朱古力有分淡旺季,節日同冬季好賣啲,如果吸到公司及宴會客,淡季都可以有固定收入。」現時Crystal會出席不同商會活動以作宣傳,「例如專係撮合唔同企業商機嘅微企會、BNI等組織嘅聚會,席間交換咭片,有啲公司客就係咁吸納返嚟。」此外,她和團購網合作吸納新客,亦找美容blogger試食攻OL客群,反應不錯。

安裝八達通吸學生
在10月初,Crystal更在鑽石山荷里活廣場開設分店,攻家庭及學生客,「K11主攻遊客及OL,佔公司30%收入;荷里活會打算增加用八達通收費,吸納埋班學生客,好多人覺得呢個場人流麻麻,但我喺度擺咗幾次road show,次次都有得賺,所以我放心花6萬喺度開分店。」 Crystal說現時批發及門市各佔5成生意,而一間店每月大約賣到200公斤朱古力,為增加銷路,她在今年年底還會在成都及台北開加盟店,由Crystal提供貨源及員工培訓。「因為我過去4年長期喺內地參與大型屋苑及酒店水療項目,成都有班高消費客群,對外國貨好受落,覺得內地市場有得做,咁啱成都同台北有朋友有興趣開加盟店,我唔使出錢投資,供貨就得。」Crystal希望將這盤生意,發展到中、港、台,平食高級朱古力,不是西方人獨享,中國人也可以。

點入貨?
Crystal從網上找貨源,並以電郵聯絡歐洲不同的朱古力廠傾批發事宜,「基本上攞貨唔難,但唔好慳嗰少少錢,未食過就入貨,我會先訂少少返嚟逐粒試,兼畀埋朋友試食,因為口味好個人,要收集多啲意見。」此外,Crystal還會行香港會展舉辦的美食展或展銷,看看有沒有其他朱古力食品,如Chocola's朱古力薯片都是透過展銷會找回來的。

創 業 成 本
租 金:$15,000 入 貨:$5,000 雜 費:$5,000 總投資:$25,000

每 月 收 支
租 金:$26,000 人 工:$66,000(5全職2兼職)入 貨:$50,000 雜 費:$30,000 營業額:$420,000 盈 利:$248,000 Chocolat-ier Facebook http://www.facebook.com/#!/Chocolat.ierHK ####


老闆Crystal覺得朱古力能給她正能量,故辭去原本月入6、7萬的水療發展經理一職,開朱古力專門店。


在Chocolat-ier facebook fans page有段blogger試食片段,有故事性,用幾個女孩子聚會來包裝,有新鮮感。


Crystal找來blogger敗金族/Emmanuel.S、西子等試食,她們在網誌中介紹Chocolat-ier,免費做宣傳。


草莓乳酪脆脆


原粒紅桑莓白朱古力


黑加侖子白朱古力


椰香牛奶朱古力


黑朱古力巴西果


原粒草莓白朱古力


Crystal指Chocolat-ier是朱古力概念店,不只賣朱古力,店內還闢出部分位置來售賣有關朱古力產品,如朱古力味護膚品等。


客人可試食朱古力,試到啱自己口味才買。客人Wing:最好有得試食,試到啱為止。客人Pauline:夾朱古力種類都有成近20種,英國產地,食得安心。


10月初在鑽石山荷里活廣場開分店,專攻家庭及學生客。


有抗氧化功能的朱古力,每排售$55。


專為情人節而設的比利時Chokito禮盒裝朱古力,售$188。


婚禮回禮禮物$1,000起,包15圍朱古力及禮盒。


Chocola's朱古力薯片,售$50。

arrow
arrow
    文章標籤
    平賣 高檔 朱古力 月賺20萬
    全站熱搜

    stacylife 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()