蕉 從 那 來   歐 陽 靖


放大

 

我 唔 知 點 解 香 港 電 視 台 要 直 播 美 國 總 統 就 職 典 禮 , 而 阻 住 《 建 築 有 情 天 》 結 局 篇 , 我 都 支 持 奧 巴 馬 , 只 不 過 係 因 為 睇 得 荷 里 活 災 難 片 多 , 外 星 人 侵 略 的 美 國 多 數 有 個 黑 人 總 統 , 型 嘛 。
所 以 , 好 難 明 白 美 國 出 生 rap 英 文 rap 贏 黑 鬼 , 會 專 程 返 美 投 票 兼 為 奧 巴 馬 作 歌 、 但 又 識 得 筷 子 係 我 係 我 的 歐 陽 靖 。
「 我 知 ! 香 蕉 黃 皮 白 心 嘛 ! 即 是 叫 我 喫 蕉 ? 」 好 耐 未 遇 過 諗 乜 講 乜 的 訪 問 對 象 , 對 答 用 字 比 〈 ABC 〉 歌 詞 中 point 得 多 。 「 我 知 你 點 諗 我 , 黃 皮 白 心 都 唔 知 係 咪 真 係 唐 人 , 但 係 你 知 唔 知 , 我 外 國 人 點 同 我 講 ? 佢 叫 我 go back China ! 好 喇 , 家 有 得 過 香 港 發 展 , 點 解 唔 返 ? 有 人 覺 得 係 咪 發 明 星 夢 呀 ? 其 實 真 係 為 搵 兩 餐 , 真 。 」
即 係 叫 大 家 唔 好 再 問 佢 幾 時 返 美 國 , 「 我 今 次 買 單 程 機 票 香 港 , 其 實 我 阿 爸 同 阿 媽 都 係 香 港 人 , 香 港 都 叫 係 我 家 鄉 。 除 hip hop 外 , 我 仲 有 其 他 興 趣 , 例 如 , 打 麻 雀 你 ? 唔 鋤 弟 , 我 都 得 , 或 者 唱 K 。 其 實 我 好 鍾 意 香 港 。
「 有 人 同 我 講 , 我 以 前 覺 得 你 好 cool , 但 《 獎 門 人 》 你 都 上 ? 要 扣 分 ! 我 覺 得 好 玩 喎 , 獎 門 人 咪 香 港 文 化 ! 」
唔 , 其 實 《 獎 門 人 》 呢 類 遊 戲 節 目 係 跟 台 灣 的 , 不 過 唔 緊 要 , 香 港 人 追 台 星 、 台 灣 人 崇 日 、 日 本 人 崇 美 , 到 最 後 都 係 返 番 美 國 。


 

搵 兩 餐


zoom
 

“ 係 時 候 走 , 我 會 自 己 買 機 票 走 。 ”

「 係 時 候 走 , 我 會 自 己 買 機 票 走 。 」 留 港 發 展 , 聽 得 最 多 的 問 題 係 : 「 美 國 撈 唔 掂 嘛 ? 」
27 歲 的 歐 陽 靖 說 : 「 01 年 出 第 一 隻 album , 同 大 公 司 合 作 , 到 家 全 世 界 賣 大 約 20 至 25 萬 隻 。 老 實 講 , 同 埋 謙 咁 講 , 美 國 , 對 hip hop 有 認 識 人 , 10 個 當 中 我 諗 10 個 都 聽 過 我 rap 。 」 不 要 以 為 歐 陽 靖 囂 張 , 他 只 是 有 鬼 仔 性 格 特 質 , 有 cup 話 cup 有 dish 話 dish , 「 香 港 認 得 出 我 人 , 如 果 有 1,000 個 人 經 過 , 或 者 有 兩 個 認 得 , 呀 , no , 都 係 唔 好 , 咁 樣 講 低 自 己 , 1,000 個 人 有 5 個 認 得 啦 , 咁 一 萬 個 人 都 有 50 個 , 都 ok 係 咪 呀 ? 」 香 港 700 萬 人 , 即 係 得 3 萬 5 人 認 到 你 , 真 係 ok ?
「 其 實 唔 係 邊 搵 錢 多 , 亦 都 冇 話 邊 度 掂 邊 度 唔 掂 , you know , 分 別 係 香 港 畀 到 新 鮮 感 我 , 香 港 又 有 job 做 又 做 到 音 樂 , 都 係 搵 兩 餐 , right ? 」



 

阿 媽 嘻 哈


zoom
 

「 個 個 見 到 呢 張 相 都 以 為 我 同 奧 巴 馬 好 老 友 , 其 實 係 我 自 發 作 首 歌 放 上 網 , 佢 競 選 團 聽 到 之 後 問 我 有 冇 興 趣 紐 約 唱 呢 首 歌 介 紹 奧 巴 馬 出 場 。 仲 使 問 , 梗 係 應 承 啦 ! 」 《 壹 週 刊 》 圖 片

我 已 經 分 唔 出 現 今 本 地 rap 同 尹 光 年 代 數 白 欖 有 何 分 別 , 老 實 , 最 順 耳 仍 然 係 LMF 的 粗 口 rap 。 「 講 你 都 唔 信 , LMF 係 我 媽 媽 介 紹 我 聽 , 04 年 , 有 一 日 返 屋 企 , 阿 媽 同 我 講 : 『 你 成 日 rap rap rap , 有 冇 聽 過 廣 東 話 rap ? 』 之 後 就 畀 隻 VCD 我 睇 , 仲 有 黃 秋 生 做 嘉 賓 。 睇 完 , 嘩 ! 好 正 ! 雖 然 歌 詞 意 思 明 一 半 , 但 係 feel 到 佢 想 講 咩 , 我 係 屋 仔 你 咪 睇 我 唔 起 , 就 係 佢 生 活 。 以 前 幾 句 唔 埋 就 what the fuxk , 04 年 隻 碟 rap 咩 ? 想 溝 多 女 呀 、 想 去 玩 呀 、 想 人 尊 重 我 呀 … …
「 呢 排 玩 咩 ? 又 係 講 你 都 唔 信 , 『 柄 』 埋 屋 企 睇 聖 經 , 細 個 我 阿 姨 已 經 成 日 同 我 講 聖 經 , 我 由 細 到 大 都 相 信 有 god 、 有 耶 穌 , 但 呢 幾 年 同 主 個 關 係 愈 愈 近 , 上 年 1 月 去 洗 禮 。 」 咁 , 會 唔 會 rap 聖 經 講 耶 穌 , Yo , Yo , Jesus … … Jesus !



 

唐 人 餐 館

中 文 識 講 識 rap 唔 識 寫 , 「 唔 寫 , 記 住 就 錄 。 」 怪 唔 之 得 , 「 我 由 細 到 大 都 係 講 英 文 多 過 講 廣 東 話 , 屋 企 先 會 用 廣 東 話 。 自 己 廣 東 話 係 咩 ? 係 咪 叫 有 限 公 司 ? 」
美 國 出 生 、 家 住 紐 約 , 「 我 老 豆 14 歲 移 民 美 國 , 阿 媽 就 17 歲 , 以 前 做 外 賣 店 , 講 就 係 唐 人 餐 , 但 係 唐 人 絕 對 唔 會 去 食 , 得 外 國 人 會 食 炒 飯 、 雞 翼 。 以 前 細 個 就 佢 講 廣 東 話 我 講 英 文 , 家 佢 慣 講 英 文 , 掉 番 轉 , 我 問 我 老 豆 : 『 得 唔 得 閒 車 我 去 機 場 ? 』 佢 就 答 : 『 Ok , what time ? 』 」
兒 時 來 過 香 港 旅 行 , 又 會 回 來 探 公 公 , MC Jin 好 習 慣 港 式 生 活 : 「 早 排 環 球 幫 手 宣 傳 , 有 job 就 有 車 接 送 。 但 我 覺 得 唔 需 要 啦 , 好 似 今 日 咁 , 我 由 尖 沙 咀 過 搭 地 鐵 仲 快 啦 。 」
嘩 , 鬼 佬 來 港 旅 遊 , 翠 華 當 係 寶 呀 , 「 平 靚 正 , 食 咩 都 得 , 三 文 治 又 得 、 碟 頭 飯 又 得 , 凍 檸 茶 就 例 牌 。 入 去 食 一 餐 幾 廿 蚊 搞 掂 , 唔 知 幾 爽 。 」
! 全 個 訪 問 最 我 聽 係 呢 幾 句 , 各 位 天 王 巨 星 聽 住 唔 該 ! 「 香 港 前 都 有 好 多 朋 友 同 我 講 , 話 香 港 傳 媒 好 crazy , 其 實 全 世 界 娛 樂 圈 都 係 咁 , 美 國 咪 一 樣 有 狗 仔 隊 , 雜 誌 咪 又 係 寫 not so much 關 於 music , 不 過 美 國 地 方 大 , 唔 似 香 港 , 一 個 話 題 好 易 全 港 都 知 , 仲 會 傳 好 耐 。 」
我 想 同 班 行 家 爭 口 氣 好 耐 , 狗 仔 隊 唔 係 香 港 人 發 明


zoom
 

和 鄭 融 的 緋 聞 緣 於 合 作 一 首 〈 無 謂 情 歌 〉 , 男 主 角 仲 有 唱 片 監 製 莊 冬 昕 ( 左 ) , 話 鄭 融 一 拖 二 。 「 我 第 一 時 間 叫 我 女 朋 友 睇 , 好 過 佢 自 己 或 佢 friend 睇 到 先 。 」 叻 ! 《 蘋 果 日 報 》 圖 片


zoom
 

財 政 司 司 長 曾 俊 華 曾 在 自 己 政 府 網 頁 個 blog 度 爆 響 口 請 MC Jin 到 佢 屋 企 食 飯 , 仲 叫 佢 作 首 歌 rap 本 港 政 治 , 不 過 歐 陽 靖 話 : 「 搞 唔 清 曾 蔭 權 到 底 係 一 個 人 , 定 係 一 個 職 位 。 」 網 上 圖 片



 

無 謂 情 多

哈 , 我 未 講 緋 聞 , 佢 自 己 玩 , 拍 照 時 場 地 的 投 射 大 電 視 屏 幕 剛 播 放 鄭 融 MV , 「 咦 ? 呢 個 邊 個 ? 聽 講 我 同 佢 好 熟 , 聽 講 我 同 佢 拍 幾 個 月 拖 喇 。
「 講 笑 ! 我 真 係 估 唔 到 自 己 都 有 咁 一 日 , 美 國 未 試 過 。 首 先 , 雜 誌 寫 咩 我 唔 識 睇 , 最 搞 笑 係 有 次 我 落 樓 下 7-11 , 直 情 要 問 便 利 店 個 auntie 可 唔 可 以 讀 畀 我 聽 呢 段 寫 乜 。 總 之 我 唔 係 拍 拖 , 老 實 講 唔 係 好 熟 , 不 過 佢 份 人 都 ok , 見 過 好 似 6 次 , 6 次 都 好 好 人 。 」
我 信 , 因 為 條 友 好 坦 白 , 思 想 仲 傳 統 過 你 同 我 。 「 其 實 搬 香 港 住 , 我 試 測 緊 同 美 國 個 girl friend 得 唔 得 。 唐 人 , 講 起 又 有 故 仔 , 我 16 歲 開 始 拍 拖 , 黑 人 白 人 咩 都 有 , 但 係 就 冇 唐 人 , 我 媽 咪 daddy 都 話 : 『 阿 仔 , 好 心 你 啦 , 你 都 係 唐 人 , 你 搵 番 個 唐 人 拍 拖 啦 。 唔 係 話 種 族 歧 視 , 而 係 你 第 時 結 婚 , 如 果 係 鬼 妹 , 佢 點 同 我 阿 溝 通 呢 ? 』 咁 你 想 我 點 呀 , 我 鍾 意 邊 個 控 制 唔 到 喎 。 不 過 到 21 、 22 歲 開 始 就 好 自 然 有 呢 個 諗 法 喇 , 都 係 想 搵 番 個 Chinese girl 結 婚 。 」
結 婚 ? 唔 係 ? 「 今 年 都 27 歲 啦 , 我 反 而 覺 得 係 時 候 正 正 經 經 搵 個 結 婚 , 你 如 果 問 我 , 我 想 今 年 結 婚 生 仔 添 , 唔 快 喇 , 我 老 豆 結 婚 時 24 歲 , 我 媽 咪 18 歲 , 結 婚 就 有 我 , 成 30 年 都 係 愛 一 個 人 , 幾 sweet ! 我 三 十 幾 歲 寧 願 屋 企 陪 仔 女 。 」
講 到 尾 , 講 到 曉 飛 , ! 本 刊 早 前 影 到 MC Jin 拖 女 出 街 ! 仲 話 香 港 冇 溝 女 ? 「 如 果 我 通 街 拖 住 , 100% 係 我 女 朋 友 啦 ! 佢 香 港 探 我 ! 」
咁 講 番 轉 頭 , 分 隔 兩 地 work 唔 work ? 「 好 難 , 大 家 咁 遠 … … I don't know , 上 帝 安 排 。 」
教 徒 rapper , 我 諗 起 林 以 諾 牧 師 。


zoom
 

16 、 17 歲 已 經 rap 贏 黑 鬼 及 鬼 仔 , 「 細 個 淨 係 想 做 最 勁 , 咩 都 冇 諗 。 大 個 諗 就 明 白 我 係 唐 人 , 唐 人 rap 特 別 令 人 留 意 。 」 網 上 圖 片


zoom
 

歐 陽 靖 話 細 個 已 經 鍾 意 香 港 文 化 , 「 雖 然 阿 爸 ( 見 圖 ) 都 會 租 香 港 錄 影 帶 睇 , 但 睇 得 最 多 個 都 係 我 , 所 以 唔 可 以 話 係 佢 影 響 我 。 」 《 壹 週 刊 》 圖 片


 


 

Yes card


zoom
 

“ 今 年 都 27 歲 啦 … … 我 想 今 年 結 婚 生 仔 添 , 唔 快 喇 。 ”

細 細 個 睇 TVB 電 視 劇 錄 影 帶 , 亦 有 聽 中 文 歌 , 「 乜 都 聽 , 細 個 已 好 鍾 意 聽 音 樂 , 有 聽 Michael Jackson , 90 年 代 pop music 、 hip hop 都 有 聽 , 四 大 天 王 更 加 有 聽 ! Yes card 我 都 有 儲 , 四 大 天 王 有 , 仲 有 楊 采 妮 。 最 記 得 好 似 有 一 次 我 用 三 個 郭 富 城 換 一 個 張 學 友 返 。 」 鍾 意 學 友 多 過 Aaron 叔 叔 ? 「 唔 係 , 張 學 友 係 閃 隻 ! 」
「 呀 , 陣 有 本 雜 誌 叫 《 Yes ! 》 嘛 , 家 仲 有 冇 ? 」 嘿 , 咁 你 知 唔 知 以 前 《 Yes ! 》 個 老 闆 呢 期 好 紅 呀 ? 「 , 呢 我 就 真 係 唔 知 喇 , 答 唔 到 你 。 」
我 希 望 , 今 次 係 佢 整 個 訪 問 面 唯 一 一 次 扮 傻 , 我 唔 係 咁 易 呃 嘛 ?

arrow
arrow
    全站熱搜

    stacylife 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()