幻想界人物村上隆在凡爾賽做個人作品展,鬧得滿城風雨。記者會上說:「我想我可以(同路易十四)分享我的幻想世界,並將之推到極致,將巴洛克時期同戰後日本風格來個面對面,帶來美感同衝擊。」衝擊堅大,搞到法國人以為佢有辱太陽王,倡議開幕日刑場示威,究竟有幾激呢?記者、攝影:陳慧敏鳴謝:卡塔爾航空

諗太多?神話眾神 vs千手觀音

Mr. Pointy( 2003-2004)位置: The Hercules SalonThe Hercules Salon放了個黑面神千手觀音,響應天花上的眾神壁畫。唯恐天下不亂的陰謀論者:「大膽!支避雷針直指天神宙斯喎!」咁掛番個八卦辟邪囉。

誤會啫~我只係藝術家 放大圖片

 

同 LV合作完花花袋後揚名國際的村上隆,啲人睇完佢十幾年前至今的作品,有人話其「太幼稚太 cheap」,「入宮」展覽有辱家聲;另一批仲話其別有用心政治踩場。面對一堆指摘,村上隆由網上講到記者會都係嗰句:「一場誤會啫。我只係個藝術家。」咁你話呢?

十年情債 咬住唔放

記者會上一直沉靜,悶。直至終於有人再追住根本無入宮的露弟弟《 My Lonesome Cowboy》( 1998)同彈彈波《 Hiropon》( 1997)係色情作品來問,意思係村上隆低俗趣味,他回應其所謂色情作品只係少數(畢竟都成十幾年前嘅事啦)。而且「女性胴體喺藝術界不嬲都係美嘅象徵。」「我只係想做一些可愛,令人開心的塑像給大家看。佢哋唔係好可愛,見到會令人想笑咩?」都係嘅,路易十四鍾意嚴肅嘛,喺皇宮的雕塑、畫像都木口木面,眼定定望實你,實在幾恐怖的。又有人唔放口,咁你整到人露弟弟超大胸都係色情呀!「啲(宮裏神話壁畫)都有 penis o架喎!仲好多㖭!你哋睇清楚啦! Don't push me!」我以為這兩個作品都搬到凡爾賽宮展覽,否則都有其他更爆的新作登場。唓!原來無。場內最性感不過係胸大過頭,着住超短裙的 Miss Ko
,到底係本來就無諗住俾佢兩個展出,還是因為「俾人鬧」所以「收番埋」?回應話從無此意,個牛仔「人」在意大利,而且佢都太露骨,不宜在這展出。咁仲嘈乜呢?

拿破崙 vs國王的新衣 放大圖片

 

The Emperor's New Clothes( 2005)位置: The Coronation Room在畫有拿破崙一世壁畫的 Coronation Room,放了個光脫脫肥波卡通國王。暈陀陀的雙眼顯然是儍瓜國王,題名「 The Emperor's New Clothes」,好難話你不是撩交打。

掟虱乸!太陽王 vs金河童 放大圖片

 

Oval Buddha( 2007-2010)位置: Water Parterre當年沒電燈,只能靠些微弱燭光或月光照明,所以金碧輝煌的皇宮除了用來晒身家還藉其反光照明。不嬲用色可愛的村上隆都將其幾件作品變了金色銀色就番。咁又死。話說路易十四生日之時,日出之光將透過花園 Water Parterre,直射入他的房間,那條花園通道代表了太陽王。今日這個日本人竟以一隻矇眼金河童閃閃令壓在路中間,仲唔係踩到上眼眉?

現場直擊:日本人都插

上星期記者會當日展區已開放任遊人參觀影相。當地導遊將村上隆完全跳過睇唔見,越過避雷針、可愛狗仔人仔,繼續望穿皇后桂冠,尋其母愛一面;遊客口講唔對路,但一路聽一路對大笑兔仔逐格影。都係嘅,山長水遠來到,遙遙走過那仆親大理石之路,都係為感受皇室奢華,扮幾個鐘凡爾賽玫瑰自我陶醉。才在豪華睡房「入戲」,出來被 Miss Ko
打醒確係精神錯亂。連村上隆 fans都話:「整體嚟講都幾得意嘅,但擺喺呢個歷史地方就唔係咁好。」

反對!日本人(左至右) 放大圖片

 

Yuko、 Kyoko:「我哋都好鍾意村上隆。不過唔鍾意佢擺雕塑喺度,太唔夾喇。」Harada:「覺得好邪惡。」

德國 放大圖片

 

Laura:「太性感,跟這嚴肅的環境不配合。」Eva:「會破壞氣氛。」

意大利 放大圖片

 

Antoniocarilos:「我唔明佢想點, 17世紀同 21世紀放在一起,完全睇唔明。」

支持!拿坡里 放大圖片

 

Maria:「我好鍾意 Miss Ko2,佢好靚。」Mars:「我都鍾意,佢好似我細妹。」

巴黎 放大圖片

 

Guillanme:「位置是陽光照耀皇帝的通道,佢望住皇帝反射金光,簡直完美!」

巴黎 放大圖片

 

Tom:「我覺得好好喎!啲雕塑好可愛好有活力。放在宮裏可以帶來新的氣氛。」

凡爾賽玩嘢有前科 放大圖片

 

2008年及 2009年,凡爾賽宮分別邀請過美國「俗艷王子」 Jeff Koons及法國當代藝術家 Xavier Veilhan來出展,加埋村上隆三個,都係比較新生代同商業化的藝術家。凡爾賽宮的總裁 Jean-Jacques Aillagon都話,當年路易十四同繼任者都鍾意最前衞的藝術作品,甚至拆牆重建都要將最 hit最潮收入宮,「凡爾賽宮是活的,不是死的。需要尊重,但不是塵封式的膜拜。於是今次的展品都經過嚴格挑選,其實很老少咸宜。」但家人哋嘈緊嗰對係「高跟鞋」還是「拖鞋」喎!還是根本就專登找些對比強烈,多人爭的商業藝術家作展覽,新衝擊之餘又有話題。

村上隆@凡爾賽 放大圖片

 

水晶鏡廊的《 Flower Matango》,其實同周遭環境配合起來都幾靚吖。

放大圖片

 

KaiKai& KiKi( 2000-2005)位置: The Venus Salon兩隻儍笑兔仔,令成個氣氛卡通晒。

放大圖片

 

Kinoko Isu( Medium and Large) 2003位置: The Mercury Salon真係好似 RPG GAME裏用來升 LEVEL的街頭怪獸。

《村上隆凡爾賽宮個展 Murakami Versailles》

展期︰ 2010年 9月 14日至 12月 12日地址︰ Chateau de Versailles,由 Court of Honour進入票價:$150網址︰http://www.chateauversailles.fr

Walk on Paris 放大圖片

 

溫馨提示:由 Metro站到皇宮要走十五分鐘路程,而那條漫長的大理石之路因年代關係已勁凹凸不平,穿高跟或幼跟鞋走絕對企唔穩,特別係巴黎夏末周時忽然下雨,跣死。

Travel Memo 放大圖片

 

持特區護照及 BNO者毋須辦理簽證。查詢: 3196 6100(法國領事館)卡塔爾航空經濟客位由香港至巴黎,票價$7,701起。查詢:http://www.qatarairways.com(卡塔爾航空)

1歐元約兌 10港元230V兩圓腳插座

放大圖片

 

法國巴黎下周天晴, 13-19℃

arrow
arrow
    全站熱搜

    stacylife 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()