清明節拜神最緊要隻鮮雞,奈何活雞檔越來越少,令價錢變相提高,加上新一代主婦不愛逛街市,活雞要搵出路,實要靈活求變。當然,除鮮雞外,還有不少急凍或冰鮮雞選擇,務求令先人安息,活人安心。記者:林佩婷攝影:林栢鈞、譚盈傑、陳陶鈞Model: Phyllis

多元化買鮮雞 放大圖片
■和平優鮮店鍾耀華

■和平優鮮店鍾耀華

要數雞壇大事,離不開禽流感、政府收雞牌等,令以往在街市活買毛雞的傳統逐漸萎縮。為了轉型,雞販各出其謀,有些人於網上賣雞,亦有外行人引入外國技術殺入雞界。

網上柯打即日送貨 放大圖片
■利用電單車送貨,以保雞隻新鮮度。

■利用電單車送貨,以保雞隻新鮮度。

要數網上賣雞,和平優鮮店的鍾耀華可算是第一人。賣雞廿多年,禽流感爆發,鍾生當時相信中央屠宰勢在必行,故他積極諗計令市民可以安全食用鮮雞,有日見位傭工透過 3G電話讓主人揀雞,觸發起網上賣雞念頭。「我唔想再培訓轉型做保安,咁啱有朋友做網上生意,咪索性一齊搞。我哋標榜啲雞送貨前 1個鐘先劏。最初效果唔理想,但經報紙宣傳後,最高峯日賣超過 150隻。」現時他們提供 7款鮮雞包括嘉美雞、泰安雞、芝麻雞、清遠雞、龍崗雞及竹絲雞,送貨須$200起,訂購時須列明需否保留雞頭內臟,及起皮斬件等處理,服務超細緻。

放大圖片
■鮮雞網上價由$138至$158,店內亦有鮮雞出售。

■鮮雞網上價由$138至$158,店內亦有鮮雞出售。

放大圖片
■一出世就開始聽音樂的音樂雞。每隻$130起

■一出世就開始聽音樂的音樂雞。每隻$130起

 

轉型變有機雜貨店

經過多年發展,以往新界地區要隔日送貨,現在東涌、西貢等地也可即日送貨。前年將其中一個雞牌歸還政府後,所有即日定單先由另一雞檔處理後運至北角店,再作運送,「隻雞送上門時仲暖暖哋。」之後鍾先生將北角店改造成專賣本地豬、有機食物等雜貨店,「以前賣雞都有幫啲客買餸,後嚟索性改造成專賣本地貨嘅雜貨店。」 

網上外賣雞過程 放大圖片
1.合作網頁將資料傳真到店。

1.合作網頁將資料傳真到店。

放大圖片
2.處理好的雞先入膠袋。

2.處理好的雞先入膠袋。

放大圖片
3.放入可保鮮的保溫袋。

3.放入可保鮮的保溫袋。

放大圖片
4.即時用電單車或客貨車送貨。

4.即時用電單車或客貨車送貨。

 

和平優鮮店( 2571 8077)地址:北角春秧街 91號地下網址:http://www.chicken.ttyy.net/index.html

超市有鮮雞

惠康旗下 67間有家禽櫃位的分店,出售來自廣東或元朗雞場的新鮮三黃雞(每隻$98,截至 4月 1日),顧客亦可於早一日預訂。(查詢: 2299 1133)

六大鮮雞 放大圖片
清遠雞<br/>■以走地方式飼養,肉質較彈牙。

清遠雞■以走地方式飼養,肉質較彈牙。

放大圖片
三黃雞<br/>■皮脆肉滑,脂肪豐滿,雞油味特別香。

三黃雞■皮脆肉滑,脂肪豐滿,雞油味特別香。

放大圖片
嘉美雞<br/>■皮薄,肉質柔嫩油脂少。

嘉美雞■皮薄,肉質柔嫩油脂少。

放大圖片
龍崗雞<br/>■肉質肥美,皮脂厚黃油較多。

龍崗雞■肉質肥美,皮脂厚黃油較多。

放大圖片
竹絲雞<br/>■雞味清甜,配藥材湯最好。

竹絲雞■雞味清甜,配藥材湯最好。

放大圖片
芝麻雞<br/>■肉質較實,宜煲湯或燉湯。

芝麻雞■肉質較實,宜煲湯或燉湯。

 

加拿大風乾鮮雞 放大圖片
■將鮮雞用高壓水槍清洗後,再放風冷房約 4小時。

■將鮮雞用高壓水槍清洗後,再放風冷房約 4小時。

當雞販意興闌珊歸還雞牌時,卻有外行人於 06年豪擲過百萬搞風乾鮮雞技術。永達農場店長梁先生話加拿大風乾鮮雞已運行廿多年,整個過程是將處理好的三黃或芝麻雞掛在雞架,用高壓水槍清洗,放入 0至 4℃風冷房風乾 4小時,最後用真空包裝,確保肉質鮮味及無菌。最初在香港生產,後來和廣州農場合作,將整個技術北移,梁生話最初香港對此技術好陌生。「開舖時要申請牌照,政府都唔知點發好,搞咗三個月先掂。最初香港人以為呢啲係冰鮮雞,經過半年先真正認識,曾經喺新年時賣過千隻,要早一個月預訂。」店內還有加拿大風乾急凍雞等售賣。 

放大圖片

 

風冷鮮雞背面寫明雞隻來源。每隻$55( 2斤以下)、每隻$65( 2斤以上)

放大圖片

 

此加美雞不同彼嘉美雞,加美雞屬美國和加拿大種的雞。$95

放大圖片
譚太:鮮雞包裝&#34910;生有雞味,非常方便。

譚太:鮮雞包裝 衞生有雞味,非常方便。

放大圖片
余小姐:媽咪幫襯開,覺得風&#20094;雞味道不錯。

余小姐:媽咪幫襯開,覺得風乾雞味道不錯。

 

永達農場( 2477 1823) 總店:元朗牡丹街 27號牡丹樓 B舖地下

冰鮮急凍雞選擇多

市面還有不少冰鮮和急凍全雞選擇,冰鮮即將雞隻屠宰後冷凍至 4℃;急凍則指將雞冷凍至-20℃至-18℃以加長保存期,但解凍後不能再急凍。各高檔超市均有來自各地以天然或有機飼養的冰鮮或急凍雞。

ThreeSixty天然有機

ThreeSixty有新鮮嘉美雞售賣外,還有 4款標榜天然和有機飼養的冰鮮及急凍雞。天然即無打針、餵食天然飼料,只差沒領有機認證。而店內出售的有機急凍雞到港後會先行解凍,保存期約 5日。(查詢: 2111 4480)

放大圖片
■澳洲天然冰鮮雞,運來時候還帶血水,非常新鮮。<br/>$12/100g

■澳洲天然冰鮮雞,運來時候還帶血水,非常新鮮。$12/100g

放大圖片
■美國有機急凍雞。<br/>$17/100g

■美國有機急凍雞。$17/100g

 

city'super名貴法國國雞 放大圖片
■法國的 Bresse冰鮮雞。<br/>$38/100g

■法國的 Bresse冰鮮雞。$38/100g

出售 15款來自法國、加拿大等地全雞,最受歡迎是被譽為法國國雞的冰鮮 Bresse雞,腳藍身白頭紅,於最後 10日餵飼穀物和牛奶,皮膚雪白。(查詢: 2506 2888)

崇光 Freshmart特色走地雞 放大圖片
■美國急凍有機全雞。<br/>$9/100g

■美國急凍有機全雞。$9/100g

除了鮮雞外,店內約有 6至 10款全雞出售,當中獲美國 QAI認證的急凍有機全雞,以有機飼料及地下天然水餵飼。(查詢: 2833 8338)

一田土產有機雞 放大圖片
■有機穗香雞。$69/隻

■有機穗香雞。$69/隻

一田百貨超市則有來自中國的有機穗香雞,此雞飲用高山礦泉水,以米糠及玉米為食糧,無添加激素,為中國有機產品認證。(查詢: 2694 1111)

怪師傅:嘉美雞白切最正 放大圖片

 

今次特地請怪師傅教大家煮靚雞妙法。「冰鮮雞肉味不及鮮雞,最啱爆炒好似醬爆豉椒雞。急凍雞解凍後水份流失肉質較散,宜以濃味去掩蓋雪藏味,好似栗子燜雞。」鮮雞白切最好?「唔一定,嘉美雞肉瘦夠雞味,但因脂肪少唔可以煮太耐,可以做白切雞或海南雞。泰安雞皮爽肉滑唔肥膩,雞味濃郁,適宜清蒸或做豉油雞。至於清遠雞較瘦同細隻,唔太實又唔太腍,蒸炒煮炸乜都得。」

arrow
arrow
    全站熱搜

    stacylife 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()