自《阿凡達》港票房破億,立體電影即如雨後春筍,哪怕見慣扁撻撻的花師奶都加入 3D激凸戰團!到底是劇情所需?還是只為吸引觀眾而勉強加插進去的噱頭?鹹魚青菜各有所好,以前不看 3D的話尚有普通版,如今連普通版都變罕有,是時候想想, 3D熱潮有否剝削觀眾選擇。記者:蔡俊業攝影:周旭文、梁細權

3D片一年多一倍 放大圖片
■自去年起,戲院已停止免費供應 3D眼鏡,觀眾要自行購買,如 UA及百老匯院線售每副$6,環保之餘亦令戲院開拓多一門商機。

■自去年起,戲院已停止免費供應 3D眼鏡,觀眾要自行購買,如 UA及百老匯院線售每副$6,環保之餘亦令戲院開拓多一門商機。

動筆前先報定案, 3D電影從來不是我杯茶,皆因入場睇戲劇場為先、畫面為輔,妹仔大過主人婆未必有好下場。像看《愛麗絲夢遊仙境》,畫面拂來拂去似催眠咒語結果瞓着;又試過花 80蚊買飛幫襯《舞出真我 3D》,雖見演員渾身是勁、水花四濺,但三維技術無法突出此重點,感覺搵笨,往後便極少看 3D。話雖如此, 3D叫座力依然,觀乎過去一段時間,電影公司照舊製作,各大院商照例上映, 3D熱潮方興未艾,卻越來越濫,就連《我們這一家》的花師奶都要標榜有三維,在上周公映的劇場版《我們這一家 3D:超能力花師奶!》變身 3D女超人,片長僅 50分鐘收$35,以為好抵?按 100至 120分鐘的電影長度比例作計算,實收$70,貴爆!「我都唔明,同事都話花師奶扁撻撻有咩 3D?好搞笑!」娛藝( UA)院線副總經理黃韋琪( Vicky)直言,現在的 3D電影確實過濫,她以數據佐證, 2009開始 3D電影暴增,「當年有 15套上映,去到 2010年已經 28套, 2011年截至現時為止已有 34套,但有可能唔止,你都知有時本來有啲戲唔係 3D都變咗係!」

院商剝削觀眾選擇權

Vicky大唱反調令人訝異,「我唔知其他行內人點睇,可能今次我咁講俾人鬧都唔定!」她認為 3D戲越來越多,對於戲院確實或會帶來反效果,譬如剛過去的聖誕新年檔期,差不多所有戲都是 3D,「《小人國大歷險》、《魔幻王國:黎明行者號》等,總之有得睇就係 3D,變咗我覺得當觀眾消費時,係唔係真係套套都可以 afford得起?再加上如果有啲戲真係唔係效果咁好時,慢慢就會厭倦,影響入場意欲。」但是 3D版賺錢,卻令到普通 35mm版本變得罕有,年卅晚上映的《青蜂俠》,全線 UA院線都播 3D版,反而非主要競爭對手百老匯院線仍在部份戲院放映普通版。 Vicky說去年狂收九千萬票房的《反斗奇兵 3》本身都有普通菲林版,但力谷 3D版當然是看錢份上,「畢竟係一門生意,我哋有 3D設備喺度點解唔做 3D呢?其實放映的 house咁有限,而大時大節又會好多 3D戲上映,好似農曆年成七、八套戲上,你一定會揀個有最高收入保證的!」那是否承認現時觀眾選擇少?「我覺得呢個 moment係,但我自己或者其他行家都會考慮,就係慢慢畀番選擇觀眾。在同一檔期許可的情況下播普通版,好似有啲卡通片咁,老實講,小朋友睇得多 3D都唔好啦!」而她說的時間,是在不太多大片上映的淡季檔期。

放大圖片
■ UA院線副總經理黃韋琪 Vicky

■ UA院線副總經理黃韋琪 Vicky

放大圖片
■ Vicky初以為《死神來了 4》 3D有得做,豈料只得數百萬票房,「證明市民係識得揀!」

■ Vicky初以為《死神來了 4》 3D有得做,豈料只得數百萬票房,「證明市民係識得揀!」

 

導演刻意 3D阻吸收故事 放大圖片
■ 1954年上映的《黑湖妖潭》是全球最早期出現的 3D電影之一。

■ 1954年上映的《黑湖妖潭》是全球最早期出現的 3D電影之一。

面對 3D電影氾濫,《打擂台》的導演之一鄭思傑謂,「家已經唔係咁多人踴躍入場睇戲,仲有咩方法可以成為一種噱頭? 3D喺屋企未必睇到,你要入戲院睇,我覺得係生意上的計算!」到底是電影公司自製市場效應,還是真有市場?他說這是自由經濟帶來的必然結果,若然第一套 3D成績差就不會再有,「好似當年的《薰衣草》標榜 4D,播映時有埋薰衣草香味,但呢樣嘢到家已經無咗,就證明市場唔接受!」以創作人角度出發,他認為 3D戲切忌為 3D而 3D,言即要將 3D技術與劇本融為一體。他以《阿凡達》作例:「因為係虛構世界,同埋佢哋特技做得好好,成件事都是電腦的 animation, 3D創造出前後景同埋立體感,令觀眾置身其中。雖然睇兩個幾鐘係攰,但我唔介意 enjoy成個 experience。記得上次睇《史力加萬歲萬萬歲》時睇 3D,會覺得好似好專登,阻止我去睇本身個故事,無融入到整件事,咁我就情願去睇普通版。」

放大圖片
■《打擂台》導演之一鄭思傑

■《打擂台》導演之一鄭思傑

放大圖片
■鄭思傑說,《薰衣草》 11年前上映時曾推出氣味電影,但之後同類電影無以為繼。

■鄭思傑說,《薰衣草》 11年前上映時曾推出氣味電影,但之後同類電影無以為繼。

 

影評人只想快點離場!

影評人皮亞對於 3D電影不以為然,當大家睇 3D版《阿凡達》嘆為觀止時,他卻情願快點散場,「睇到我對眼好攰,真係睇到一半頂唔住要除咗副立體眼鏡對住幾重影像夾硬睇埋佢!」他認為戲院面對 3D電影不是沒有選擇,「荷李活片一定有 3D同普通版畀佢哋揀,所以家絕對係戲院焗觀眾要睇 3D版!」另一資深影評人黃國兆剛在上周末的《蘋影話》專欄中寫道:「潮流興 3D,尤其荷李活,甚麼題材都嘗試用 3D來包裝!以我所看的一場 3D《青蜂俠》, 3D的弊端顯露無遺,畫面灰暗,反差不足(光位不光,暗位不夠黑)。動作場面以傳統的短促鏡頭和急遽剪接呈現,更凸顯了 3D的無所作為。我相信同一影片的 IMAX 3D貴價版好不到哪裏,之前《創.戰紀 3D》給我的信心又再喪失殆盡。我以後都係睇番菲林版本算嘞。」

放大圖片
■影評人皮亞

■影評人皮亞

放大圖片
■影評人黃國兆說 3D版將《青蜂俠》的缺點完全呈現。

■影評人黃國兆說 3D版將《青蜂俠》的缺點完全呈現。

 

觀眾 Unlike! 放大圖片
劉先生

劉先生

「我唔覺得市面上有太多 3D電影,通常大卡士或者有足夠資金投資落先會拍。因為都有菲林版畀觀眾多個選擇,同埋睇唔睇都係個人觀感問題。可能有人鍾意 3D效果,就算係一套動畫都會揀!」

放大圖片
阿 Bee

阿 Bee

「我唔明點解套套電影都要 3D,其實唔需要太真實,因為太真實就會無咗幻想空間。同埋全部都係 3D版, 2D版好難搵,而且 3D版收費亦太貴!」

放大圖片
阿丸

阿丸

「我覺得 3D係好噱頭嘅嘢,只係令觀眾嗰一下覺得好爆、好正,而唔係幫助套電影去表達內容,同埋好多時都係焗睇,好似《花師奶》咁,好哋哋係 2D,點解要將佢搞成立體呢?」

放大圖片
《反斗奇兵 3》

《反斗奇兵 3》

放大圖片
《阿凡達》

《阿凡達》

放大圖片
《地心探險記》

《地心探險記》

放大圖片
《舞出真我 3D》

《舞出真我 3D》

放大圖片
《小人國大歷險》

《小人國大歷險》

放大圖片
《創戰記》

《創戰記》

放大圖片
《恐懼鬥室 3D終極審判》

《恐懼鬥室 3D終極審判》

放大圖片
《哈利波特:死神的聖物 1》

《哈利波特:死神的聖物 1》

放大圖片
《童眼 3D》

《童眼 3D》

放大圖片
《愛麗絲夢遊仙境》

《愛麗絲夢遊仙境》

 

放大圖片
《血洗情人節 3D》

《血洗情人節 3D》

放大圖片
《魔髮奇緣》

《魔髮奇緣》

放大圖片
《變種食人䱽 3D》

《變種食人䱽 3D》

 



arrow
arrow
    全站熱搜

    stacylife 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()