10年於兆萬開業的Green Cube,首創貼紙相形式自拍短片服務,曾引起過一段熱潮,但只維持了半年,生意大倒退,由賺變蝕,兩位老闆Hugo及Patrick索性在上年9月關鋪思過尋出路,直至上年年尾出關,2人想到推出印tee服務,賣點是客人來相,他們把趣怪圖案加工到相片再印到tee上,成功招徠寵物主人和家長客,來個谷底大翻身,現時每月賺近2萬元。


「我哋上網搵咗好多得意嘅圖片做參考,再設計一啲特定嘅圖案,可以將啲相key上去,客人嚟圖片,我哋key完相再印落件tee度,不過啲客好心急,食完飯就要有,我哋要喺1個鐘內起貨,如果要啲客等得太耐,令到佢哋熱情退減,就唔會幫襯。」採訪當日所見,鋪內掛滿剛印起的tee,大多是小朋友和狗仔相片,印tee服務主攻寵物主人和家長客。


兩老死Hugo及Patrick是於浸大修讀電視電影副學士時認識,畢業後一起加入電視台做PA(節目助理),但不甘一世打工,希望創業做老闆,在10年投資17萬開鋪搞自拍短片服務,以為全港獨一無二,市場一定受落,結果因為缺乏宣傳,以及市場對於付錢拍片玩意,興趣不太大,開業半年,生意下滑,蝕錢收場。「情人節反應真係好好,但發現回流客好少,我哋有諗過做婚宴客,平價即場拍攝賓客對新人嘅祝賀,結果都係冇門路、冇口碑、冇經驗,得個諗字。」他們拍片最初是錄製DVD給客人,後來改用QR Code發放短片,客人覺得好新奇,由於短片拍攝再無發展前景,他們希望發展QR Code生意。「我哋諗咗好耐,決定將QR Code放到tee上面玩,因為覺得人人都會買tee,而且唔只一件,好似最初推QR Code星座tee,客人利用智能手機嘟個碼,就知每日運程;其後再推出訂製服務,好似情侶tee個code可顯示一段示愛message,市面都算新嘢。」

吸取教訓重新出發
但QR Code涉及新技術,每每要解釋很久,客人才明白,「所以好多客未聽完就走,而且只局限年輕貪新鮮嘅一輩,始終盤生意都冇乜起色。吸取咗呢次教訓,我哋要做一啲大眾都受落嘅產品,回頭客好重要。」因為QR Code tee尚算受歡迎,故他們以tee作為目標,開闢來相設計tee服務。「其實上年9月決定轉型,但租約未滿,仲捱緊間1萬蚊租,反正冇客,我哋決定關門唔做生意去研究印tee技術,當時一部現成名廠印tee機起碼10萬一部,我哋已經喺谷底,邊有咁多本吖,加上都係試吓嘅心態,所以連部機都係D.I.Y.,咁會平好多。」他們上網搜集印tee資料時,見到外國有人自己砌機,之後就跟住學,「前後買咗3部印A4 size 打印機返嚟砌,又加木頭喺機下面承托,成本都係2千,最後成功咗,但發現A4size太細好多局限,之後再買部A3 Size 打印機嚟改裝。」Patrick話回想用3萬元再創業,真是奇蹟。

轉租鋪位吸引人流
直至上年12月租約期滿,他們改租同場近電梯位置的鋪位,雖然面積細一半,只得百多呎,但人流比較多及租金平一半,大大降低成本,為了節省開支,今次裝修全由2人負責,新店開業不到一個月就錄得盈利,「生客多咗,啲客見到個效果得意,就會試吓攞相嚟畀我哋key,所以我哋會不停推出新設計圖案,可以吸引啲客返轉頭,家有成50款選擇。」


到了情人節銷情更佳,月賺過2萬,「終於捉到市場方向,客人鍾意特別,市面其實有好多印tee公司,但都係印現成嘅圖或相,冇加工設計服務,我哋最初都估唔到會有咁多寵物主人同爸爸媽媽buy呢個concept,如果來相唔使加工每件賣$148,加工嘅tee賣$198,好多人都買得起。」為了提供更好質素,他們花了2萬元去買一部新印tee 機,採用最優質的墨水,提高質素留客。Hugo主要負責設計執圖,而Patrick則負責印刷,「見生意好先至揼本買新器材,部新機都係喺大陸買,係人哋砌好,又可以配番專業印tee墨水,我哋始終未買得起名廠十幾萬嘅機,不過山寨機質素都唔差,而且自己修理都得,零件都係用番之前嘅打印機。」

商場邀請示範印tee
兩人優點在於研發技術,但宣傳方法始終較單調,目前只靠facebook及派傳單,幸好今年5月,他們獲油塘一個商場邀請去分享創業故事,及即場示範不同印tee方法,變相多了一個宣傳途徑。他們笑言:「都唔知佢哋點搵到我哋,但有成5千蚊車馬費,亦可宣傳公司,去得過!」


他們更打算推出,客人upload穿上身的Green Cude tee到公司的facebook,便可獲$20折扣,希望藉此有更多人瀏覽facebook及有更多印製效果圖片讓人參考。「因為基於私隱問題,我哋唔能夠留有客人嘅圖片畀其他人參考,希望可以攞多啲sample,而且發現好多寵物主人,喺放狗時着埋件狗仔圖案tee,其他狗友見到好得意,就會嚟幫襯,慢慢咁傳開去,希望儲多啲作品相。」現時他們月賣250件tee,月賺近2萬,未來他們計劃接更多團體客,例如學校、公司、狗會等,「試過有中學嘅啦啦隊嚟幫襯,所以我哋會推出團體優惠,因為每單生意金額會多啲,相對賺得更多。」

印tee逐格睇

質地好重要
除了印tee機和墨水,Hugo 說tee的質地也很重要,「我哋先後喺香港荃灣工廠區及內地淘寶入貨試印效果,淨係試驗已經用咗成100件tee。有啲係質地差,印上去啲墨水會化開、有啲印上去個形會變咗,所以最好買全棉,針織夠密嘅tee印出嚟嘅圖會較仔細。」目前他們只提供白色及黑色tee選擇,原因印圖效果較好,而且不想砸太多貨,始終黑、白是最受歡迎。

新鋪再開業成本
租金:$23,200(3上1按)器材:$2,000 入貨:$5,000 雜費:$800 投資:$31,000

每月收支
租金:$5,800 人工:$16,000(2老闆)入貨:$5,000 雜費:$400 營業額:約45,000 盈利:約$17,800

Green Cube
地址:旺角兆萬中心5樓512鋪電話:9570 9573 網址:http://www.greencubehk.com ####


原本Green Cube位於轉角位,並不起眼,Hugo(左)及Patrick明白到印tee生意,生客好重要,故他們於上年年尾租約期滿時,轉戰近電梯位置的鋪位,人流比以前多了2、3倍。


通緝狗圖案tee,每件$198。


最新款美國隊長狗,好多寵物主人都把自己隻狗整上去,好得意。$198


用狗狗相片加工印製tote bag,售$70。「狗出沒注意」圖案是3大最受歡迎圖案之一。


這部是之前用的D.I.Y.印tee機,「買部打印機返嚟砌,家已經退役。」


他們的市場推廣策略比較弱,目前只靠facebook、派傳單,之前試過團購QR code Tee,反應一般。


今年5月,他們獲油塘一個商場邀請去分享創業故事,及即場示範不同印tee方法。


店內亦售賣QR Code tee,情侶tee每件$198。


用智能手機的App拍攝QR code,會link到去另一個畫面,可以預先設定不字句或是短片。


Step 1:客人阿寶把囡囡的相片交到Green Code


Step 2:可以現成直接印或是選圖加工。Hugo負責執相,將圖key上去,給客人看看效果。


Step 3:Patrick負責印製,他笑言最好客人不要在現場看,因有時也會有閃失要重印,客人在場壓力很大。


Final:大功告成,tee還可以加上小朋友的名。


客人阿寶因為屋企有好多阿囡得意嘅相,而且百幾蚊件tee唔算貴,阿女見到件衫有佢個樣,覺得好開心。

arrow
arrow

    stacylife 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()