Franky學生中不少是幼稚園的學生,「好似 Issac只得 5歲幾,但我對佢一 啲都唔會手軟,佢對我又敬又畏。」

青雲路

港版冰之驕子  80後冰球教練 月入 2萬

2012年07月11日 ~~ 第1068期 交易通.搵車快線

最近報章以溜冰界「少林寺」形容將於 7月底結業的荃灣海濱溜冰場,喚起了大家的集體回憶。其實深水 埗西九龍中心的溜冰場,可說是香港冰球( Ice Hockey)的「少林寺」,孕育 着不少冰球員的種籽, Franky便是其中一位從小在這個冰場學習冰球到代表香港冰球隊出賽,現在他是香港少數全職冰球教練,每月教班及擔任地方聯賽球證,收入超過 2萬。

「個人要平衡,個心口唔好偏埋一邊,個 pat pat坐 喺隻腳上面,再 嚟過,唔准偷懶。」依記者觀察,打冰球連跌都要有技巧,跌完亦要立即企起身,要教識 3、 4歲大的小朋友, Franky會用比喻來溝通,「叫小朋友跑快 啲,佢 哋跟本唔知點可以跑得快,如果叫佢 哋要好似超音鼠隻腳咁,動作頻率高 啲,小朋友會容易明白。」
現年 28歲的 Franky是香港最年輕的冰球教練之一,出生於冰球世家,早已習慣身邊一切圍繞冰球,大部分朋友亦於溜冰場上認識。「我爸爸媽媽年輕時已經開始玩冰球,有超過 20年經驗,媽咪閒時會幫球隊擔任經理人,爸爸更係資深冰球教練,家會父子檔一齊教波。」
Franky成為冰之驕子是從西九龍中心溜冰場開始,但原來他小時並不愛好冰球,學溜冰全因爸爸半氹半迫,「爸爸不嬲 喺西九龍中心溜冰場任教, 8歲 嗰年兒童節,爸爸送 咗對冰鞋畀我做禮物,教我溜冰同打冰球,最大目的係留我 喺冰場入面,方便管住我,事實上冰場真係佢 嘅勢力範圍,以前我幾點帶咩朋友 嚟玩,都總會有人匯報,所以爸爸 嘅計劃其實好成功。」


Franky要 Markus跳雪榚筒,目的是訓練他大小腿的肌肉,以及跳躍後冰刀 着地時的平衡,提升他的技術。


溜冰場的入口第一張教練相便是 Franky,旁邊的是他的爸爸 Feidi,連溜冰埸都要以他們為生招牌,招攬客人。

參加比賽增加經驗


Franky性格反叛,口說不愛冰球,但經常趁爸爸上堂時與其他學生一齊練習,放學更會去冰場練習技巧,技術進步神速,慢慢愛上這項運動。「我 9歲加入小朋友冰球颱風隊, 4年其後更超越同齡小朋友, 13、 14歲就加入成人組 Divsion2嘅冰球隊,同大人一齊打比賽, 16歲更升上 Divsion1隊伍,當時透過打比賽,吸收 咗好多打冰球 嘅經驗。」
08年 Franky更接受香港冰球代表隊邀請,並接受訓練,曾以港隊身份到台灣、哈爾濱比賽, 09年遠赴阿聯酋參加國際冰球總會舉辦的亞洲挑戰賽等,「加入港隊可以到世界各地比賽,與其他地區選手切磋技術,提升到自己 嘅水平,奈何每次出賽,隊員都先要自己出錢畀全部旅費,而政府只會資助 7成費用,其餘 3成需由球員自己負擔,好似去阿聯酋比賽就要自己畀 4千。受財政壓力影響,成為全職冰球員發展 嘅障礙,所以之後我再冇隨隊去比賽。」

任爸爸助教偷到師


Franky教波之餘,會於大大小小的比賽中擔任球證,一晚約有 4至 5百元收入。

Franky有一定技術水平,他跟隨爸爸,走上教練之路,「最初我由爸爸 嘅助教開始做起,可以幫輕佢之餘,自己又有多 啲時間練習,有時聽吓佢點教學生,偷到師,好多學生 嚟學冰球,基本功未必咁好,我學識 咗先由溜冰 嘅基本技巧教起,好似單腳溜冰、雙腳交叉溜冰、急停、急轉等。再教冰球 嘅技巧,例如帶波運行、交波、接波等技巧,當然亦會講解冰球 嘅知識及比賽規則。」
現時 Franky的學生中以小朋友佔大多數,一般只有 3至 10歲,教導年紀細細的小朋友,他以認真嚴肅的態度見稱,「家好多家長縱慣子女,唔捨得鬧唔捨得打,我完全唔 buy呢套,有時細路係要用鬧先會聽教聽話。加上, 嚟得搵我學冰球 嘅小朋友都好鍾意打波,就算我好惡對佢 哋都會聽我講,家長亦接受我咁嚴厲對佢 嘅小朋友,覺得我可以訓練佢 哋 嘅服從性。」
因為小時同樣接受爸爸嚴厲的教法,令 Franky知道真心鍾意冰球的人,受到責備是明白自己做得未夠好,會更努力學習。 Franky與爸爸同屬飛龍溜冰學校的註冊冰球教練,現時收生平均 2至 3人一班,每堂 45分鐘,收費約$200。「我會安排水平相若 嘅學生編成一組,亦會為每位學生按程度設計課程。」憑 着認真教學的態度, Franky深得學生家長信任,靠口碑上位,暑假檔期日日爆滿。




家長  Carman
因為 Markus爸爸 喺加拿大有玩開 Ice Hockey, 喺佢 3歲之前已經想畀佢學,最初先學溜冰,家 3歲半已經玩 咗冰球半年。之前有參加其他冰球會比賽,識 Franky係因為見到佢做比賽球證,後來知道佢有做教練,朋友又話佢教得唔錯,所以搵佢幫 Markus加強訓練,由一星期 2次加到 3次。

高鈞賢
高鈞賢於 7歲移民加拿大時開始接觸冰球,因為周圍都見到人玩,好奇之下,由屋企停車場拿 着雪靴拎支棍亂玩開始,到之後加入社區隊,一年內由不懂得溜冰到成為隊長,帶隊去其他地區比賽。
冰球員會 着全副武裝( full contact)比賽,包括頭盔、護甲、護肘、手套等其實好安全,玩 咗 6年後,試過一次隻手甩骱受傷,媽咪話危險就唔畀我再玩。之後轉玩籃球,冇安全措施保護,試過打爆眼角,家隻腳仲筋腱斷裂,玩 Ice Hockey其實安全過籃球。


《蘋果日報》圖片



兩度離開最愛冰球


Franky熱愛冰球,但曾經 2次暫停冰球教練工作,「第一次因前度女友不滿教練上堂時間及收入唔穩定,經常抱怨要我搵過第二份正職,經朋友介紹,我去牛奶公司做 咗半年審計,又轉去採購部做 咗年幾,其實朝 9晚 5嘅工作唔適合我,之後都係返 嚟教波。」第 2次亦是經朋友介紹,在三威玩具廠從事 marketing工作,「以為 marketing唔使坐定定,諗住試吓,點知要處理大量文書工作, 3個月後,我都係決定辭職。」
Franky現逢星期二、五、六教冰球,而星期一、三、四會於 Mega Ice,為每晚約 3至 4場的比賽做球證,只有星期日休息。平日教練收入約$15,000至$17,000,加上$3,000以上的球證收入,人工有 2萬左右,於暑假、聖誕節、復活節會有更多學生報讀,教練收入會增加 20%至 30%不等。經歷過 2次與冰球的離合, Franky終於醒悟,回歸冰球場上做全職教練,專注教練工作。


2009年 Franky(右)以港隊身份到阿聯酋出賽。


上課前後, Franky一定會與家長溝通,交代學習進度,同時打好關係。

點入行?


Franky表示香港現時冰球教練只有約 15位,要成為冰球教練,在香港沒未有認可的專業資格,「想做教練打波一定要打得叻,亦可以透過唔同 嘅比賽增加知名度,為自己打響名堂,有知名度後,可以去冰球會應徵掛牌做冰球教練,又或自然有人搵上門要求拜師學藝。」現時冰球教練時月約$14,000至$17,000起,視乎經驗及知名度而定。

冰球不是冰曲


一般人容易將冰球(Ice hockey)及冰上曲棍球( Bandy)混為一談,原來兩者是兩項不同的運動。冰球是黑色扁圓柱餅形,球棍不能長於 163厘米,於室內進行,每隊派 6人上埸作賽;而冰上曲棍球是橙色圓球形,球棍不能長於 120厘米,於室外進行,每隊派 11人上場作賽。
冰球(Ice Hockey)起源於加拿大,普遍的香港冰球比賽,會分 3節舉行,每節 12分鐘,中場休息 30秒,比賽中能無限次換人。用硬橡膠製成的冰球,直徑約 3英吋,球員用冰球棍鬥快將冰球打入對方龍門內得分, 3節總和得分最高隊伍於比賽中勝出。

後記:上陣父子兵


Franky的爸爸會閒時為他擔任助教,會互幫忙指導學生,是冰球場上的父子檔。

好多家長識游水都教唔掂自己的小朋友,要送他們去泳會學游水。 Franky爸爸卻有另一番見解,「佢細個覺得我冇去過外國浸鹹水, 啲技術唔會好得去邊,成日唔想跟我,當時我放手畀佢出去試,出過去比賽,跟過其他教練之後,發現當時學 嘅技術我 2年前已經教過,佢先知道我 嘅實力,至肯真心跟我學 嘢。」其實小時候的反叛期每個人都有,跟邊位教練並不重要,重要的是現在兩父子有共同興趣,一齊睇波打波,又可以一齊開工收工,話題不斷,令記者十分羨慕。

撰文:何穎芯
攝影:傅新發、彭自維
部分圖片由被訪者提供

arrow
arrow

    stacylife 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()