世 外 高 人   方 大 同


放大

 

25 歲 的 史 上 最 年 輕 「 叱 樂 壇 男 歌 手 」 金 獎 得 主 方 大 同 , 不 說 不 知 道 , 原 來 竟 是 習 武 之 人 。
我 膚 淺 的 以 為 , 男 孩 子 迷 上 武 功 , 不 外 乎 受 武 俠 小 說 、 電 影 影 響 , 英 雄 主 義 作 祟 , 原 來 方 大 同 不 是 : 「 我 睇 李 連 杰 《 黃 飛 鴻 》 系 列 大 , 中 國 武 術 固 然 博 大 精 深 , 但 真 正 吸 引 我 , 係 電 影 鏡 頭 , 將 拳 腳 你 來 我 往 、 打 打 殺 殺 , 拍 到 緊 湊 而 有 線 條 美 。 」


 

 

太 極 、 螳 螂 拳 、 形 意 拳 , 還 有 一 些 劍 法 、 棍 法 , 方 大 同 小 學 已 經 學 勻 。 咁 咪 好 好 打 ?
「 真 正 的 一 代 宗 師 , 追 求 的 都 唔 係 天 下 無 敵 。 習 武 , 其 實 是 一 種 自 我 修 煉 , 為 的 是 控 制 、 管 理 自 身 , 是 一 種 紀 律 。 」
夏 威 夷 出 生 、 上 海 長 大 , 小 學 以 後 告 別 校 園 在 家 自 學 , 結 他 、 鋼 琴 都 是 無 師 自 通 , 自 幼 全 家 食 素 , 又 是 虔 誠 的 巴 哈 依 教 徒 , 連 去 蒲 都 只 飲 果 汁 , 對 樂 壇 來 說 , 方 大 同 算 是 異 類 。
我 更 覺 得 方 大 同 像 世 外 高 人 , 像 武 當 絕 學 太 極 拳 和 少 林 最 高 深 的 拈 花 擒 拿 手 , 以 內 力 為 基 , 出 手 平 淡 沖 雅 、 不 帶 霸 氣 , 卻 以 柔 制 剛 , 就 咁 征 服 樂 人 谷 。



 

人 在 江 湖


zoom
 

我 對 別 人 積 極 、 希 望 別 人 好 特 性 , 入 行 咁 多 年 都 冇 變 。

影 樓 , 方 大 同 叫 了 一 客 菜 粒 炒 飯 、 一 杯 熱 華 田 。 我 試 過 一 次 幫 方 大 同 點 乾 炒 牛 河 走 牛 , 結 果 餐 廳 翻 用 炸 過 肉 類 的 食 油 , 方 大 同 一 嘗 就 知 道 , 無 法 下 嚥 的 經 驗 , 我 今 次 特 別 交 代 飯 堂 , 炒 飯 請 用 新 的 植 物 油 。
「 食 素 唔 關 宗 教 事 , 由 細 到 大 屋 企 人 飲 食 習 慣 。 唔 好 睇 我 咁 瘦 , 爸 爸 媽 媽 同 我 一 樣 係 瘦 底 , 但 其 實 我 屋 企 人 都 好 少 病 , 身 體 不 知 幾 健 康 ! 」
除 了 食 素 和 信 奉 不 多 人 知 道 的 巴 哈 依 教 , 方 大 同 還 有 很 多 和 你 我 他 不 一 樣 的 成 長 經 歷 , 包 括 小 學 以 後 便 留 在 家 自 學 。 「 夏 威 夷 讀 完 幼 稚 園 , 一 家 人 就 搬 去 上 海 , 小 學 以 後 , 我 就 屋 企 自 學 遙 距 課 程 。 我 又 唔 覺 自 細 少 群 體 生 活 , 自 己 會 比 人 少 乜 。 相 反 , 學 校 以 外 , 見 識 可 以 更 多 , 朋 友 亦 更 多 。 我 可 以 更 自 由 分 配 時 間 , 所 以 , 至 可 以 有 咁 多 愛 好 。 」
除 了 打 鼓 、 結 他 和 鋼 琴 , 方 大 同 還 會 畫 畫 , 幫 過 薛 凱 琪 唱 片 畫 插 畫 ; 琴 棋 書 畫 以 外 , 方 大 同 還 從 DVD 上 自 學 魔 術 和 偶 像 Michael Jackson 的 Moon Walk 。 到 上 海 定 居 以 後 , 還 一 償 心 願 拜 師 學 武 , 愛 好 真 的 比 很 多 人 多 。 不 過 , 如 今 人 在 江 湖 , 愈 紅 時 間 愈 少 , 再 沒 得 像 以 往 一 樣 : 「 連 《 葉 問 》 我 都 未 得 閒 睇 。 終 於 等 到 出 DVD , 又 忙 住 宣 傳 周 圍 飛 , 睇 半 個 鐘 咋 。
「 有 時 間 的 話 , 我 仲 有 好 多 想 學 。 想 學 二 胡 , 我 覺 得 二 胡 的 聲 線 好 型 、 好 獨 特 , 有 一 種 酸 酸 的 、 淒 涼 的 感 覺 , 冇 其 他 聲 音 可 以 代 替 。 仲 有 小 號 … … 真 係 好 忙 , 雖 然 享 受 , 但 其 實 好 。 有 朝 一 日 , 始 終 會 退 居 幕 後 , 間 中 作 首 歌 、 幫 朋 友 監 製 番 一 隻 碟 , 先 有 時 間 畀 自 己 真 正 生 活 。 」



 

東 方 不 敗

出 道 不 到 4 年 , 25 歲 的 方 大 同 在 今 年 元 旦 日 , 擊 敗 陳 奕 迅 和 古 巨 基 , 成 為 史 上 最 年 輕 、 年 資 亦 最 淺 的 「 叱 樂 壇 男 歌 手 」 金 獎 得 主 , 形 同 武 俠 世 界 張 無 忌 初 出 茅 蘆 便 做 武 林 盟 主 , 真 是 英 雄 出 少 年 。
「 爸 爸 係 ABC , 雖 然 知 我 做 音 樂 , 但 佢 唔 識 睇 中 文 、 唔 講 廣 東 話 , 唔 知 香 港 樂 壇 遊 戲 規 則 , 唔 知 我 歌 有 幾 hit 。 不 過 , 頒 獎 禮 日 , 媽 咪 有 到 現 場 , 聽 同 事 講 , 宣 布 我 獎 時 , 佢 有 喊 。
獎 對 我 最 大 意 義 , 係 話 我 聽 , 原 來 真 係 好 多 人 聽 我 唱 歌 。 但 我 問 過 媽 咪 , 佢 自 豪 , 唔 係 我 成 就 , 而 係 我 個 性 。 佢 最 proud of 係 , 我 對 別 人 積 極 、 希 望 別 人 好 特 性 , 入 行 咁 多 年 都 冇 變 。 」
真 正 的 大 贏 家 , 掛 在 嘴 邊 的 , 總 是 不 在 乎 輸 贏 : 「 唔 好 話 我 紅 、 唔 好 話 我 贏 , 我 信 一 句 說 話 : 『 工 作 是 崇 拜 』 , 我 只 不 過 focus on 工 作 本 身 , 先 至 會 做 得 好 。 呢 行 , 就 係 太 多 人 本 末 倒 置 , 獎 項 、 名 氣 行 先 過 音 樂 本 身 , 又 點 會 好 呢 ? 」


zoom
 

入 行 4 年 、 出 得 4 隻 唱 片 , 就 橫 掃 樂 壇 頒 獎 禮 、 埋 「 叱 男 歌 手 」 金 獎 , 方 大 同 上 台 那 刻 , 依 然 一 派 淡 定 , 唔 會 喊 晒 口 。


zoom
 

唔 蒲 唔 飲 , 但 會 常 伴 緋 聞 女 友 薛 凱 琪 ( 右 二 ) 左 右 去 狂 野 派 對 , 隔 籬 還 有 個 情 敵 房 祖 名 ( 左 二 ) , 被 指 眾 男 「 爭 啄 薛 凱 琪 」 。


zoom
 

元 旦 那 天 , 母 親 全 程 見 證 方 大 同 橫 掃 「 叱 樂 壇 頒 獎 典 禮 」 , 據 說 , 在 台 下 激 動 流 淚 。


zoom
 

鏡 頭 前 沉 默 、 鏡 頭 後 的 方 大 同 其 實 交 遊 廣 闊 , 在 台 灣 發 展 年 多 , 已 經 與 蕭 敬 騰 ( 右 ) 、 新 人 黃 靖 倫 份 屬 老 友 。



 

神 交 俠 侶

出 名 說 話 少 , 過 台 灣 發 展 , 亦 被 取 笑 與 老 友 「 省 話 一 哥 」 蕭 敬 騰 是 天 生 一 對 的 「 神 交 俠 侶 」 。 工 作 人 員 透 露 , 事 實 是 , channel 的 話 , 方 大 同 話 很 多 , 還 很 會 搞 gag , 最 重 要 的 是 , 圈 中 朋 友 多 、 女 性 好 友 更 多 。
「 女 人 緣 , 係 幾 好 。 識 我 人 都 知 道 , 我 從 來 唔 同 人 分 享 自 己 感 情 生 活 , 但 我 係 個 幾 好 聆 聽 者 , 男 男 女 女 , 好 多 朋 友 願 意 講 心 事 畀 我 聽 。 」
方 大 同 的 名 字 , 是 外 公 取 的 。 正 是 取 巴 哈 依 教 ( 別 名 : 大 同 教 ) 世 界 大 同 、 人 人 平 等 的 教 義 。 用 不 像 那 種 整 天 把 神 掛 在 嘴 邊 , 急 踢 人 入 會 的 藝 人 , 方 大 同 與 宗 教 早 分 不 開 。
「 同 我 成 長 過 程 應 該 好 有 關 係 。 人 人 都 講 緊 世 界 觀 、 希 望 世 界 大 同 、 體 驗 唔 同 文 化 同 生 活 , 但 係 我 成 長 真 正 有 咁 體 驗 喎 ! 有 機 會 去 唔 同 地 方 、 識 唔 同 文 化 同 人 , 我 覺 得 自 己 好 幸 運 。
「 出 生 在 旅 遊 勝 地 , 人 人 都 話 好 羨 慕 我 。 小 時 候 , 已 經 覺 得 自 己 很 幸 福 , 現 在 去 過 好 多 唔 同 地 方 、 工 作 太 忙 碌 , 先 真 係 知 道 , 原 來 種 輕 鬆 生 活 真 係 難 得 , 人 人 都 追 求 緊 。 以 前 , 每 4 年 都 一 定 會 返 一 次 夏 威 夷 探 親 , 對 上 次 返 , 又 差 唔 多 4 年 啦 , 但 係 今 年 太 忙 , 應 該 幾 難 。 有 日 真 係 遇 到 一 個 鍾 意 人 , 我 都 想 帶 佢 返 夏 威 夷 , 睇 我 生 長 地 方 。 」
去 夏 威 夷 見 家 長 , 做 方 大 同 的 另 一 半 , 應 該 很 幸 福 。


zoom
 

女 人 緣 , 係 幾 好 。


zoom
 

小 時 候 的 方 大 同 興 趣 多 多 , 其 中 一 個 最 耍 家 的 , 是 扮 偶 像 Michael Jackson 。


zoom
 

音 樂 、 武 術 以 外 , 方 大 同 還 畫 得 一 手 好 畫 , 07 年 就 為 薛 凱 琪 唱 片 《 Electric Angel 》 畫 過 插 畫 。


 

 


 

Kung Fu Master

平 時 不 苟 言 笑 的 實 力 派 音 樂 才 子 方 大 同 , 原 來 自 編 自 導 自 演 十 多 條 名 為 「 KungFuMaster 功 夫 大 同 」 的 短 片 擺 上 YouTube , 條 條 都 係 以 寡 敵 眾 、 徒 手 奪 刃 , 或 是 懶 cool 的 露 一 手 。 不 為 英 雄 感 學 功 夫 ? 講

十 多 條 的 「 功 夫 大 同 」 短 片 , 大 多 在 唱 片 公 司 錄 音 室 拍 攝 , 唱 片 公 司 同 事 粉 墨 登 場 陪 方 大 同 搞 爛 gag , 算 唔 話 得 。


zoom
 

鐵 頭 碎 磚


zoom
 

飛 腳 穿 石


zoom
 

以 一 打 三

arrow
arrow
    全站熱搜

    stacylife 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()