近來很多人擔心,先是隸屬與無綫有歌曲版稅爭端的四大唱片公司之一的他,明明有新歌派台,卻不能在無綫宣傳。另一方面,他honey陳志雲因涉嫌貪污被捕,鄧健泓的工作量可能銳減,替崔建邦主持的《勁歌金曲》,也被來路貨歐陽靖頂上。總之,有傳聞指無綫如有「種族大清洗」,他必定遭殃。

「人哋喜歡點樣講我都係控制唔到,我一九九六年九月二十六號,第一日入兒童節目錄影廠,四年之後我簽咗經理人約,我喺TVB都服務咗好耐,我亦好相信我係一個幾盡責嘅員工,我唔相信TVB會學出面啲人揣測咁樣。你要我喺其他電視台亮相,應該冇可能,除非完咗約啦。」

讀美術出身的鄧健泓,由參加新秀,到兒童節目主持,再拍劇、再當起歌星來,也十分順風順水。

「呢一行講際遇,我敢講開頭嗰幾年嘅際遇係非常之好,亦都非常之順利,嗰幾年我腦裏面只係諗過順利,從來冇諗過跌落嚟。」

很多人覺得他前途未卜,當事人則自有一套思想。

「喺過去三、四個月,我突然有個好得意嘅諗法,work㗎喎!個諗法就係:我淨係諗今日,準備好聽日。」簡單來說,即是「活在當下」。

「漫天飛花,最美剎那瞬間跌下……」

帶着沉鬱眼神,嘴角微翹的鄧健泓,哼起許志安的歌來。

拓展新門路

到二○一○年的今天,還有不少人在卡拉OK愛唱鄧健泓近十年前的經典作品〈直上〉、〈心寒〉和〈朋友二號〉等等。

「已經無以為繼咗好耐啦!所有嘢都係講緣份,可遇唔可以求,係你嘅始終係你,唔係你始終唔係你。如果唔係你嘅嘢,就算你幾努力追都唔會得到。係你嘅,可能唔需要花太大力氣已經有。我好希望我嚟緊有一隻可以代替到〈朋友二號〉、〈心寒〉,又或者〈直上〉嘅歌。一隻比較一○年嘅代表作,但我唔知。我唱〈朋友二號〉嘅時候都冇諗過,會有咁多人喜歡呢隻歌。

「今次成隻新碟好整體,好連貫咁樣,同一個混音師,同一個監製。以前唱得比較歇斯底里一啲,今次諗住轉一轉。我哋之前拍咗MV,因為『四大』關係,喺TVB冇得點樣宣傳,所以我哋擺咗上網,可以冇國界亦冇時間限制咁,大家可以click入去睇。」

鄧健泓讀美術出身,本來是想當美術老師的,因為他嚮往放學後和學生打波云云。

「我以前都有讀多媒體嘅嘢,依家我都同朋友做緊一啲多媒體嘅製作公司,但我參與係最少嘅,我依家講,呢間公司我有份,都好似受之有愧咁,因為我本身有工作,我只係間中畀啲意見,將來我唔敢擔保我會用番多啲時間喺呢間公司度。

「嚟緊會做多啲舞台劇,我會嘗試做幕後嘅嘢,例如拍歌咁。遲啲我會接觸另外一啲歌手,同佢哋拍歌、做吓導演,剪接。

「當然每個歌手都希望紅館開演唱會!我都唱咗十年歌,我係一定夠歌開一個兩個鐘頭嘅演唱會。如果要每十分鐘有高潮嘅話,我每十分鐘都有一首大家記得嘅歌!」

鄧健泓拍過不少電影,沒有讀過演藝學院和藝員訓練班的他,自言《閃電傳真機》是他最好的訓練。「每日你都有performance出街,如果你可以睇到自己缺點,咁咪不停咁改變囉!」

不想太多

不少藝人說過,當藝人是個等待的行業。過分主動的,就會被標貼為「搲撈」。

「由始至終我都係悲觀嘅人,好擔心、諗好多嘢嘅人。將來嘅嘢諗得太高太遠,做唔到、去唔到,自己會好唔開心。有啲嘢係攞唔到,你都控制唔到,你唔知將來發生咩事,咁不如活在當下。到今日你問我想唔想成績好啲,攞番以前曾經有過嘅嘢,我梗係想,只不過我唔諗咁多。年紀都大,都係嗰句,無論你幾多問題發生,你要得嘅都始終都得。你要唔得嘅,就算所有嘢配合晒畀你,你都係唔得。」

不久前,屬於他的愛情也離他而去了。

「隨緣啦,我自己知道自己想要啲乜嘢,我亦都唔會咁容易開一段關係。我好想我另一半係我覺得鍾意嘅,係我需要嘅,又符合我要求嘅!當然你揀人,人揀你!我唔會太着急,亦唔會太在意,自己做好咗自己先。不嬲感情始終係私人嘢,我從來冇諗過公開任何一段感情,因為呢啲自己嘅嘢,唔需要太刻意去偷偷摸摸。如果係嘅,我唔會講畀你知,你哋覺得係咪係囉。

「狗仔隊或者突發組,我好明白佢哋工作範疇,最重要係你唔好生安白做。即係我明明唔係咁,你話到我咁,我會有啲介意囉。當然我都明白係咁o架啦,所以我返到屋企唔會上網、唔會睇TVB嘢、唔會睇雜誌,淨係聽歌打機睇電影!」

與陳志雲(後中)和錢國偉(後右)合作無間,壓根兒鄧健泓也不是跟他們一夥。

最甜美的人

入行初期,鄧健泓得意了好幾年,後來又跌宕了好幾年。

「你會feel到冇咗動力,冇乜嘢推住你,好靜止咁。個啲感覺好奇怪o架,出街再冇人同你影相,又冇乜特別嘢喺你身邊發生。

「我有一段時間離開咗TVB,之前嗰間公司有少少問題,導致我生活幾唔穩定。因為陳志雲一個電話,話TVB隨時歡迎我返去,幾雪中送炭,所以佢梗係我恩人啦!佢簽我返TVB,亦都理解我經濟上有問題。返咗TVB,有番穩定收入,生活上番軌道,佢又教識咗我好多嘢,EQ、待人接物,佢係我嘅恩師。

「我介意嘅係,大家好似唔記得咗我曾經付出過好多努力,自己行得都幾好,淨係記得呢幾年我返番TVB有陳生幫,好似真係唔記得咗其實我都好努力做過一啲嘢。

「二○○二年唔記得幾多號(該是三月十三日),《朋友二號》出碟第一日,Paco中午十二點打嚟,佢話:『Patrick!返單呀!』我話:『吓?咁快?多謝Paco!』四點,再打嚟。『Patrick!過萬呀隻碟!』跟住晏啲再打嚟:『Patrick,過萬五喇!』如果以依家標準我攞咗金唱片!嗰日係我人生裏面最開心。個陣時我女朋友係原子鏸,夜晚我去尖沙咀接佢,佢買咗一紮花,上面有我隻碟,然後影咗張即影即有,嗰個moment相信係我一生中最開心。」

這是鄧健泓一生中覺得最甜美的一天,和陳志雲沒有關係。

鄧健泓再結識女朋友,也不會公開了,更遑論和異性拍一張這般的合照。當年他和原子鏸在路上的報紙大半版咀嘴照,我仍很深刻。

近年的藝人流行不認拍拖結婚,但分手離婚便高調宣布單身,相信鄧健泓也是這種文化的追隨者。

Blog中我

這是的的確確的後記,因為在訪問後發生。

訪問當天,攝影師一邊拍照,鄧健泓也用iPhone到處拍,並即時上載到微博。他拍下坐在跑馬地黃泥涌道街上長椅,用放大鏡看書的伯伯,還有……我。

在他的微博上,有這麼令我嚇一跳的一句:「笑起來像小孩般得意的《東周》記者李醒班!留意這是非一般的傘子。」

我在回家的巴士上,用手機回應:「我就是那個記者了,都三十幾歲人了,幸好還能擠出一個小孩式笑容,昨晚我只睡了四小時……」

執筆之時,正值人人放假我開工的復活清明節超級黃金五連休,如果我有微博,也會拍下我的案頭,然後寫下這一句:

「清明時節雨紛紛,路上行人鄧健泓。」

arrow
arrow
    全站熱搜

    stacylife 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()