睇報告難尋股王

若作戰time-frame,以年來計,欲識股王於草莽微時,看大行報告,則絕對勞而少功。「唔係嘛?大行精英,飽讀詩書,見多識廣,佢哋都會搵唔到未來股王?」無意看輕同行,而全因賣方分析員(sell-side analyst)的「獎勵機制」作祟。

何謂「獎勵機制」?股神拍檔芒格(Charlie T. Munger),曾撰文解釋:聯邦快遞(FedEx)的一段往事,是了解獎勵機制的最佳案例。速遞業成功與否,簡單不過:快而準,交遞妥貼。知易行難,要員工三更半夜,將貨物搬來運去無停手,「睬你都嘥氣!」或放慢手腳,或粗心大意,不一而足。管理層扭盡六壬,軟硬兼施,卻發現不論好言相勸,抑或惡言相向,總有某一環節中棍,好似唔遲唔安樂。

後來有一管理層靈機一觸,作出一項小改變:裝運工不以工時支薪,而是以班次計人工。政策一出,成班人脫胎換骨,真正成為聯邦「快」遞。何解?以往不論效率如何,總之搬足一個鐘,就收一個鐘錢,話之你遲飛早飛,與我何干?最好加班,呃埋OT雙工錢,更是妙不可言。但以班次計工資,最緊要快手搞掂,人工袋袋平安,又可早啲返屋企。「獎勵機制」的小小改變,將「揼波鐘」的誘因消除,快而準則有賞,自然事半功倍,變革水到渠成。

大行日耗千金,養住班賣方分析員,免費派貼士,當然不是善心爆棚,普渡股海迷途散戶,早日得成正果,而是相信「貼士造就成交」。古仔愈多,成交愈多,佣金自然愈多。好公司,真股王,一買就長揸一世,有入無出,無佣金返,強烈推介,想倒自己米乎?此外,市值太低、成交稀疏者,對己無益,少寫為妙。市值大,消息多,公睇好有理、婆睇淡有理,有大量衍生工具的股票,最受大行歡迎。了解「獎勵機制」,你就會明白,自己操作,緣何好在二三線股堆中尋寶——四野無人,跟進者稀,找出長期錯價股票的機會,遠高於大股。

arrow
arrow
    全站熱搜

    stacylife 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()